وزارت بهداشت عربستان: بیماری واگیردار یا خطرناکی در حج گزارش نشده است

تهران (پانا) - وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد تاکنون هیچ نوع بیماری واگیردار یا خطرناکی میان حجاج گزارش نشده و وضعیت بهداشتی در شرایط مطلوبی است.

کد مطلب: ۹۴۱۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
وزارت بهداشت عربستان:  بیماری واگیردار یا خطرناکی در حج گزارش نشده است

به گزارش ایسنا، نزدیک به ۷۰۰ هزار حاجی تا کنون به عربستان وارد شده‌اند تا برای ادای مناسک حج تمتع آماده شوند. زائران خارجی پیش از ورود به خاک عربستان باید واکسینه شده باشند و هنگام ورود به این کشور باید کارت‌های بهداشت خود را در کنار گذرنامه به ماموران سعودی ارائه دهند. به گفته وزارت بهداشت عربستان، میزان رعایت واکسیناسیون توسط حجاج برای مننژیت ۸۸.۵%، برای تب زرد ۸۰.۵% و برای فلج اطفال ۸۹.۸% گزارش شده است.

وزارت بهداشت عربستان اظهار کرده است: در اولویت‌های خود به پیشگیری از بیماری‌ها اهمیت می‌دهد و تحولات و تغییرات وضعیت بهداشت در سطح جهان را با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت و سازمان‌های بهداشتی دیگر پیگیری می‌کند تا احتیاط لازم و تدابیر ضروری برای مقابله با مشکلات احتمالی اتخاذ شود که از جمله این تدابیر شرایط جدید بهداشتی برای صدور روادید حج و تطبیق آن برای تمام کشورها، و فعال سازی مراکز بهداشتی در گذرگاه‌های مرزی است.

ورود حجاج به عربستان از سه راه دریایی، زمینی و هوایی صورت می‌گیرد که بیشترین جمعیت تا کنون از راه هوایی به این سرزمین وارد شده‌اند. درحال حاضر بیشترین نگرانی از ناحیه کشورهای آفریقایی احساس می‌شود که اخیرا از شیوع تازه بیماری «ابولا» در بخش‌هایی از این کشور گزارش‌هایی رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار