پنج هزار قلمه صنوبر در دانشگاه گیلان کاشته شد

رشت( پانا) - رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: با اجرای طرح اگروفارستری (جنگل ورزی) در چهار هکتار اراضی این دانشگاه افزون بر پنج هزار قلمه صنوبر در محیط این دانشگاه کاشته شد.

کد مطلب: ۹۴۱۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پنج هزار قلمه صنوبر در دانشگاه گیلان کاشته شد

رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: این طرح در راستای درآمدزایی و استفاده بهینه از اراضی دانشگاه گیلان، در اراضی کوی وحدت دانشگاه به اجرا درآمد.

سعید رهسپار افزود : اگروفارستری (جنگل ورزی) با نام لاتین Agroforestry به تلفیق عملیاتی از قبیل کشت درخت، زراعت، پرورش گیاهان علوفه ای و مرتع داری، دامداری و غیره در عرصه معین گفته می شود، به عبارتی دیگر اگروفارستری یعنی تلفیق مدیریت کشاورزی و پرورش درخت، سیستم اگروفارستری (جنگل-زراعی) سیستم و روش پایدار کشاورزی است که با استفاده از کشت تلفیقی درخت با گیاه زراعی موجب افزایش کلی در عملکرد یک واحد زمین می شود.

سیستم اگروفارستری از نظر اکولوژیکی و زراعی نسبت به دیگر سیستم های زراعی قابلیت های بیشتری دارد، در این سیستم حرکت آب و باد کاهش می یابد و فرسایش خاک به حداقل رسیده و باعث حاصلخیزی خاک می شود.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند؛ این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار