اقامه نماز نابغه ایرانی روی پل لندن

تهران (پانا) - قهرمان شصتمین المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۱۹ لندن نماز خواندن را بر هر کار دیگری ارجح دانست و تاکید کرد که در المپیاد ممکن بود اگر نمازم را نخوانم، قضا شود. این موضوع ازنظر دینی هیچ توجیهی نداشت برای همین موضوع نماز خود را اقامه کردم.

کد مطلب: ۹۴۱۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز نابغه ایرانی روی پل لندن

سید محمدمهدی حاتمی که مدال نقره شصتمین المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۱۹ لندن را کسب کرد، در اقدامی تحسین‌برانگیز روی پل لندن نماز خود را اقامه کرد. سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش نیز در پیامی از اقامه نماز حاتمی و دو نفر دیگر از دوستانش روی پل لندن تقدیر کرد. سید جواد حسینی این اقدام را نشانه تربیت کامل اسلامی و موجب مباهات و افتخار برای ایرانی‌ها دانست.

محمدمهدی حاتمی درباره این اقدام تحسین‌برانگیزش که به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اقامه نماز این دانش‌آموز روی پل لندن، نشانه‌ای از تربیت تمام ساحتی است، به پانا گفت: «دین کشور ما دین اسلام است،‌ ما مسلمان هستیم و نماز هم ستون دین اسلام است، لذا در آن زمان که من بر روی این پل نماز خواندم هیچ مغایرتی باکارهایی که انجام می‌دادیم نداشت.»

حاتمی افزود: «من نماز خواندن را بر هر کار دیگری ارجح می‌دانم در آن زمان نیز ممکن بود اگر نمازم را نخوانم، قضا شود که این موضوع ازنظر دینی هیچ توجیهی نداشت برای همین موضوع در آن زمان نماز خود را اقامه کردم.»

قهرمان المپیاد ریاضی افزود: «خداروشکر در جمع نخبگان و دانش‌آموزان ما، به مسائل مذهبی توجه و تأکید می‌شود و بچه‌ها از دانش مذهبی برخوردار هستند.»

او گفت: «خوشحال هستیم که برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنیم امیدوارم بتوانیم در المپیادهای بعدی نیز با کسب مدال برای کشورمان، ایران بدرخشیم.»

مسابقات المپیاد علمی ریاضی از ۲۳ تا ۳۱ تیر برگزار شد. تیم المپیاد علمی ریاضی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در شصتمین المپیاد جهانی ۲۰۱۹ ریاضی به سرپرستی دکتر ثقفیان تهران عازم لندن شد.

سید محمدمهدی حاتمی، کیان شمسایی، شایان طلایی، فراز قهرمانی کوره، امیرعباس محمدی و علی میرزایی اناری از اعضای المپیاد علمی ریاضی در این دوره بودند که محمدی مدال طلا، حاتمی نقره و میرزایی موفق به کسب برنز شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار