فاطمه مهاجرانی:

المپیادها در مسیر دانش یک ابزار گسترش دیپلماسی به حساب می آیند

تهران (پانا) - رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان معتقد است که المپیاد ها بجز اینکه یک ابزار هستند در مسیر دانش یک ابزار گسترش دیپلماسی به حساب می آیند چراکه دانش آموزان شرکت کننده در المپیاد سفیران کشور می شوند.

کد مطلب: ۹۴۱۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
المپیادها در مسیر دانش یک ابزار گسترش دیپلماسی به حساب می آیند

فاطمه مهاجرانی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و شرکت کنندگان در المپیاد ریاضی لندن و المپیادی‌های فیزیک که عصر امروز در باشگاه دانش‌پژوهان جوان برگزار شد ضمن تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای حضور در این مراسم گفت: اقدام دکتر حسینی و حضور او در مراسم‌ امروز اقدام کمیابی است و شما بچه ها باید به این نکته توجه داشته باشید. هدف از این جمع شدن تشکر از شماست که در راستای اعتلا و بلند شدن پرچم جمهوری اسلامی گام برداشتید.

او افزود: ما قدردان شما هستیم و می دانیم در مسیر المپیاد که مسیر پیچیده و سختی است، گام برداشتید. جامعه و اقتصاد امروز به کمک علم ساخته شده است و المپیاد به عنوان یک ابزار برای درک عمیق دانش است.

مهاجرانی گفت: المپیاد بیش از ۱۱۰ کشور به رسمیت شناخته شده است و کشورهای توسعه یافته بیش از ۹۰ درصد در المپیادها شرکت می کنند. المپیاد ها بجز اینکه یک ابزار هستند در مسیر دانش یک ابزار گسترش دیپلماسی به حساب می آیند چراکه دانش آموزان شرکت کننده در المپیاد سفیران کشور می شوند.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: مدال های خوب شما ۴ بار نام ایران را به عنوان کشور برتر شناخت. رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر نسل جوان دارند. امیدوار هستیم شما کشور را خواهید ساخت.

او افزود: المپیاد علمی به عنوان دستاوردهای پربرکت در انقلاب اسلامی هستند که از سال ۵۹ المپیاد ریاضی شکل گرفت و از سال ۸۷ ایران اولین حضور خود را برای اولین بار داشت.

مهاجرانی گفت: از سرپرست وزارت آموزش و پرورش قول می گیرم دیدار ۶ سال گذشته مدال آوران را با دکتر روحانی داشته باشیم همچنین از او می خواهم دانش آموزان رشته فیزیک که در المپیاد شرکت نکردند معادل طلای جهانی از امتیاز نخبگان را بگیرند.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: ۷۱۲ مدال تا پایان سال ۹۷، ۷۳۷ مدال و دیپلم افتخار و ۶ هزار مدال کشوری را شما برای ایران کسب کرده اید. همچنین حضور شما در مجامع جهانی برای ما اهمیت دارد شما ریشه در این خاک دارید فراموش نکنید اگر برای تحصیل رفتید باید برگردید.

او در پایان گفت: ایران تاکنون ۴ بار میزبانی جهانی المپیادها را داشته است. در سال ۸۶ میزبان المپیاد فیزیک، در سال ۸۸ میزبانی المپیاد نجوم، در سال ۹۶ میزبانی المپیاد کامپیوتر و در سال ۹۷ میزبانی المپیاد زیست شناسی را داشتیم‌. مفتخریم ایران بهترین میزبان در این المپیادها شناخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار