معاون پرورشی آموزش و پرورش: باید قبل از دانش‌آموزمحوری، دانش‌آموز‌باوری را یاد بگیریم

امروز دشمن به دنبال مشغول کردن ما به فضای مجازی است نباید این فرصت دهیم تا ما را از مهمترین اهداف یعنی تحصیل، تهذیب و ورزش غافل کند

اصفهان (پانا) -افتتاحیه همایش ملی شوراهای دانش آموزی استان‌ها با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۱۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش: باید قبل از دانش‌آموزمحوری، دانش‌آموز‌باوری را یاد بگیریم

در این همایش که جمعی از مسئولان استانی در آن حضور داشتند، علیرضا کاظمی گفت: باید قبل از دانش‌آموزمحوری، دانش‌آموزباوری را یاد بگیریم و این بستری که در آموزش و پرورش مهیا شده است، قطعا می تواند منشا تحقق اهداف سند تحول بنیادین قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: با همت دانش‌آموزانی که در مجلس دانش‌آموزی حضور دارند، حقوق دانش‌آموزی تدوین شده است. منشور حقوق دانش‌آموزی که دانش‌آموزان تدوین کرده‌اند به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شده است و در آینده به تصویب خواهد رسید.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با اطلاع از این منشور روحیه مطالبه گری، نقادی و پرسشگری سهم بیشتری در توسعه کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: ما از شما انتظار داریم با نگاهی تیزبینانه و دقیق و تحلیل عالمانه با استفاده از استادان و مربیان در این دوره به ارتقای نقش شوراها کمک کنید. دانش‌آموزان کارکردها و نتایج جلسات خود را باید ارائه دهند تا به نتایج ارزشمندی در حوزه ارتقای توانمندی‌های شوراهای دانش‌آموزی و استفاده از آن برسیم.

وی تاکید کرد: امروز اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را که به عنوان مهمترین دغدغه نظام ما مطرح است، کاهش دهیم، باید دانش‌آموزان را در شوراها فعال کنیم. با وجود تشکل‌های دانش‌آموزی همچون اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌آموزی، جوانان هلال احمر و بویژه سازمان دانش‌آموزی و ظرفیت‌های موجود در آن، نباید آسیب‌های اجتماعی در فضای جامعه رشد کند.

کاظمی در ادامه گفت: امروز دشمن به دنبال مشغول کردن ما به فضای مجازی است. نباید این فرصت را به دشمن دهیم تا ما را از مهمترین اهداف یعنی تحصیل، تهذیب و ورزش غافل کند.

وی در خصوص تشکیل همایش شوراهای دانش‌آموزی در استان‌ها گفت: همایش شوراهای دانش‌آموزی باید به صورت استانی برگزار شود. باید نقادی‌ها به سمت مشکلات بومی در بخش‌های مختلف برود تا بتوانیم این دانش‌آموزان را توانمند سازیم. باید مجلس‌های دانش‌آموزی استانی را از میان شوراها تشکیل دهیم تا سبب افزایش اعتماد به نفس و خودباوری دانش‌آموزان شود.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص موانع پیش رو شوراهای دانش‌آموزی گفت: موانعی همچون موانع قانونی، موانع مالی و موانع دانش‌آموزباوری پیش روی دانش‌آموزان است. درباره موانع قانونی باید تیمی از دانش‌آموزان گردهم جمع شوند تا قوانینی را که شورای آموزش و پرورش تدوین کرده است، نقد کنند.

وی در خصوص موانع مالی گفت: همچنین منابع مالی برای فعالیت دانش‌آموزان محدود است. برای فعالیت شوراهای دانش‌آموزی باید پشتوانه‌های مالی ایجاد شود، باید برای دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف، امتیازاتی در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان انگیزه لازم برای حضور پررنگ در فعالیت‌ها را داشته باشند.

کاظمی در پایان با اشاره به نقش دانش‌آموزان در مدارس افزود: مدیران مدارس باید باور کنند که دانش‌آموزان توان اداره مدرسه، اداره کلاس،تنظیم برنامه ها و فعالیت‌های فرهنگی را دارند و باید با اعطای نقش به آنان سبب خودباوری دانش‌آموزان شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار