معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی: جوانان با مهارت حرفه‌آموزی نگاه به پشت میزنشینی نداشته باشند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت:جوانان با مهارت حرفه‌آموزی نگاه به پشت میزنشینی نداشته باشند.

کد مطلب: ۹۴۱۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی: جوانان با مهارت حرفه‌آموزی نگاه به پشت میزنشینی نداشته باشند

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا در حاشیه بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اجتماعی در کشور بیکاری است و این بیکاری نیز خود زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های دیگر است.

اوگفت: اگر کسی دارای شغل و حرفه‌ای باشد هم نشاط و شادابی و هم پشتوانه اقتصادی دارد و از طرفی نیز دست به ارتکاب جرم نمی‌زند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: بسیاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان است اما اگر هم برای این آموزش‌ها هزینه‌ای شود نیز در واقع یک سرمایه گذاری در این حوزه است و افراد با آموختن حرفه‌های مختلف وارد بازار کار می‌شوند.

وحدانی نیا تصریح کرد: باید از حرفه‌آموزان و جوانان حمایت‌های لازم صورت گیرد و تجهیزات و مجوزهای اولیه به آن‌ها داده شود تا در سال «رونق تولید» رونق بیشتری به بازار کار بدهند.

او ادامه داد: بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک دارند اما باید نگاه به نوع بازار کار کنند و باید عدم پشت میزنشینی و مدرک گرایی فرهنگ سازی شود و این فرهنگ سازی و مهارت افزایی بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه نگاه آکادمیک و دانشگاهی به مسائل کاری وجود دارد و نگاه به مدرک می‌کنند لذا برای به روز کردن اطلاعات آکادمیک در زمینه مهارت نیاز است کسانی که مدرک دانشگاهی دارند قبل از شروع به کار مهارت‌های آموزشی را ببینند.

وحدانی نیا با بیان اینکه مجلس و دولت نیز باید کمک کنند نگاه‌ها به سمت صلاحیت‌های حرفه‌ای برود اظهار کرد: یکی از تکالیف دادگستری نیز پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین است و هر چقدر اشتغال ایجاد شود ارتکاب جرم در جامعه کمتر خواهد بود.

او افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم چرا که بخشی از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها و بافت‌های خاص شهری است و باید برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در این مناطق بیشتر شود تا جوانان اشتغال داشته باشند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی برای اعطا تسهیلات به افراد کمک کنند چرا که این همان رونق تولید است و مقام معظم رهبری نیز بر مهارت حرفه آموزی تاکید داشته‌اند.

وحدانی نیا بیان کرد: بیکاری و فقر بیشترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و این مهارت و حرفه‌آموزی تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار