رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی :افزایش 14درصدی پرونده های وارده به دادگستری استان نسبت به سال96

بیرجند(پانا) ـ رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته 70 هزار و 551 پرونده در دادگستری استان خراسان جنوبی بررسی شده است، افزود: تعداد پرونده های وارده به دادگستری استان نسبت به سال 96 حدود 14 درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۹۲۳۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی :افزایش 14درصدی پرونده های وارده به دادگستری استان نسبت به سال96

«علیرضا صیفی» امروز (1 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از برنامه های دادگستری استان خراسان جنوبی در سال جاری حمایت قضایی از همه دستگاه‌های مرتبط در راستای رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخورد جدی و بازدارنده با پدیده شوم فساد و احتکارکنندگان از مطالبات جدی شهروندان است که در دستور کار دادگستری استان قرار دارد، گفت: برخورد مناسب با متعرضین به نوامیس مردم، اخلال کنندگان، متصدیان اراضی بیت المال، جمع آوری قلیان خانه‌ها، توجه به دو اصل سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده های قضایی و تلاش جهادی و حداکثری در راستای اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضائیه از دیگر برنامه های اجرایی در سال جاری است.

او با بیان اینکه طی سال گذشته 70 هزار و 551 پرونده در دادگستری استان خراسان جنوبی بررسی شده است، افزود: تعداد پرونده های وارده به دادگستری استان نسبت به سال 96 حدود 14 درصد افزایش داشته است.

صیفی ادامه داد: در طی سال 97 تعداد پرونده های وارده به شعب دادگاه کیفری استان 199 فقره بوده است که نسبت به سال قبل از آن 4.3 درصد کاهش ورودی داشته ایم.

او از پلمپ دو قلیان خانه در سطح استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: یک هزار و 600 پرونده مجازات جایگزین حبس را در سطح دادسراهای استان داشته ایم و اکنون زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسراهای استان کمتر از 22 روز است.

صیفی بیان داشت: در سال گذشته چهار پرونده قتل عمدی در استان مورد بررسی قرار گرفته است که دو مورد از آن ها منتهی به محکومیت شده و دو پرونده دیگر نیز در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته تعداد 38 هزار و 983 فقره پرونده در دادگاه‌های عمومی و تعداد 5 هزار و 664 فقره پرونده در دادگاه‌های انقلاب استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین فراوانی از حیث ورود پرونده به دادگاه‌های استان مربوط به مواد مخدر است، افزود: تعداد 9 هزار و 190 پرونده مواد مخدر در استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

صیفی با اشاره به اینکه رتبه دوم فروانی پرونده‌ها مربوط به ضرب و جرح غیرعمدی است، عنوان کرد: رتبه سوم فراوانی در ورودی پرونده ها نیز مربوط به سرقت بوده است.

او با بیان این‌که در سال گذشته پرونده‌های مربوط به طلاق 25 درصد نسبت به سال 96 کاهش داشته است، افزود: درخواست مهریه در سال 97 نسبت به سال 96 به میزان 30 درصد افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته تعداد 953 پرونده طلاق توافقی، 463 پرونده طلاق به درخواست زوجه و 159 پرونده طلاق به درخواست زوج به محاکم دعاوی خانوادگی ارجاع داده شده است.

خبرنگار افتخاری پانا:نادیا رحمانپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار