رییس امور عشایر فاروج:

نبود میدان فروش دام از مشكلات عشایر فاروج است

خبرگزاری پانا: رییس امور عشایر فاروج گفت: نبود میدان فروش دام از مشكلات اصلی عشایر این شهرستان است كه آنان را ناگزیر از انتقال دام مازاد خود به دیگر مناطق كرده است.

کد مطلب: ۹۳۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

بهگزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی، محمدرضا حبیبیافزود: عشایر شهرستان فاروج سالانه 30 تا 35 درصد دام خود معادل 9 تا 10 هزار راس را به بازار عرضه می كنند.
وی گفت: عشایر فاروج 50 هزار راس دام در اختیار دارند و سالانه یك سوم گوشت قرمز مورد نیاز این شهرستان را تولید می كنند.
حبیبی افزود: نبود مركزی برای عرضه دام عشایر این منطقه را ناگزیر از انتقال دام مازاد خود به استان های گلستان، تهران قم و دیگر مناطق كشور می كند كه این امر هزینه زیادی را به آنان تحمیل كرده و گاه موجب تلف شدن دام آنان می شود.
وی همچنین خواستار آسان سازی شرایط برای ارائه تسهیلات مورد نیاز به عشایر شد و گفت:‌ در صورت تحقق این امر، سهم عشایر در تولید گوشت قرمز افزایش خواهد یافت.
حبیبی با اشاره به ارائه پیشنهاد ایجاد مركز فروش دام در این شهرستان به دستگاه های متولی گفت: در صورت ایجاد میدان فروش دام، دست دلالان كوتاه شده و عشایر می توانند دام خود را مستقیما و با سود بیشتری به دست مصرف كننده برسانند.
وی افزود: در آن صورت امكان قرنطینه بهداشتی دام نیز فراهم شده و از شیوع بسیاری از بیماری ها كه با جابه جایی دام صورت می گیرد، جلوگیری می شود.
365 خانوار عشایری شهرستان فاروج حدود 55 هزار راس دام در اختیار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار