تحویل ۱۲ واحد مسکونی و افتتاح ۴ طرح در حوزه بهزیستی درسال 98

ارومیه(پانا)-رییس اداره بهزیستی شهرستان خوی گفت: در سال ۹۸ تعداد واحد مسکونی و ۴ طرح در حوزه بهزیستی به بهره برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۹۳۰۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تحویل ۱۲ واحد مسکونی و افتتاح ۴ طرح در حوزه بهزیستی درسال 98

سجاد منصوری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستانی، ضمن یادآوری وظایف اداره بهزیستی عملکرد اداره را تشریح و گفت: اداره بهزیستی در چهار حوزه تخصصی اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی پیشگیری، اشتغال و نظارت بر مراکز غیردولتی در راستای تامین نیازهای مددجویان ارائه خدمات میدهد.

وی، تصریح کرد: مراکز مشاوره ای و درمانی که تحت نظارت بهزیستی می باشند برای مددجویان به منظور بازتوانی آنها خدماتی از قبیل درمان، اجرای برنامه های فرهنگی پیشگیری به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی، اشتغالزایی و حمایت های مالی بلاعوض و پرداخت وام و آموزشی که از وظایف و تعهدات اداره بهزیستی می باشد ارائه میدهد.

رییس بهزیستی خوی، با بیان اینکه ۹۵۵ زن سرپرست خانوار و ۹۸ کودک بدسرپرست تحت حمایت بهزیستی شهرستان هستند اظهار داشت: طرح های حمایتی از قبیل واریز مستمری ماهانه،افزایش یارانه،اشتغالزایی و اهدا کمکهای مردمی به این قشر،بیمه تامین اجتماعی، خدمات آموزشی رایگان برای مددجویان ،اجرای طرح یک وعده غذای گرم برای ۸۸۲ خانواده، پرداخت شهریه به ۳۹ مهدکودک شهری و روستایی برای ۲۲۲ کودک بی بضاعت سه تا شش سال که تحت آموزش این مراکز هستند و نیز تاسیس چهار مرکز که مسول رسیدگی به امورات کودکان و نوجوانان بدسرپرست هستند از دیگر خدمات بهزیستی به این قشر آسیب پذیر هست.

وی، با اعلام خبر ساخت ۱۲ منزل مسکونی در سال گذشته و افتتاح ۴ طرح در سال ۹۸ برای مددجویان گفت: بهزیستی با نیاز سنجی از مددجویان تحت پوشش خود سال قبل نیاز به مسکن برای ۱۲ خانواده تثبیت کرد که با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان و با همکاری بنیاد مسکن و قرارگاه سازندگی مسکن ها ساخته شد و امسال نیز تحویل خانواده ها گردید و لازم به ذکر هست که در همین راستا وام های حمایتی نیز برای ۹۶ نفر از مددجویان پرداخت گردیده است.

منصوری، با تاکید بر اهمیت اجرای طرحهای پیشگیری از معلولیت و مشاوره ای بیان کرد: بدین منظور متخصصین در مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی خدمات روانشناسی،غربالگری، طرح بینایی سنجی و مشاوره ای زناشویی به منظور پیشگیری از طلاق به عموم مردم و مددجویان ارائه میدهند.

وی، بازتوانی مددجویان را جزو الویتهای بهزیستی دانست و بیان کرد: اینکه مددجویان همیشه نیازمند دیگران و بهزیستی باشند کار درستی نیست بنابراین بدنبال حفظ عزت نفس نیازمندان و توانمند شدن آنها طرحهای حرفه آموزی با حمایت مالی از طرحهای اشتغال زود بازده برای مددجویان انجام میشود که بعد از سه یا چهارسال میتوانند بدون نیاز به بهزیستی نیازهای خود را تامین کرده و زندگی معمولی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار