پایش وضعیت ارتباطی ۹۱۸ روستای خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از شروع عملیات پایش وضعیت ارتباطی روستا‌های استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۹۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پایش وضعیت ارتباطی ۹۱۸ روستای خراسان جنوبی

مصطفی بهی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ، با اشاره به شروع عملیات پایش وضعیت ارتباطی روستا‌های استان گفت: ۲۰ نفر در قالب ۱۰ تیم با تجهیزات تخصصی تست شاخص‌های ارتباطی طی یک ماه وضعیت ارتباطی ۹۱۸ روستای استان را بررسی می‌کنند.

او افزود: پس از برگزاری چندین جلسه و بررسی دقیق آمار و ارقام موجود وضعیت ارتباطی روستا‌های استان وضعیت ۹۱۸ روستا نامشخص ماند که مقرر شد با بازرسی میدانی عملیات پایش وضعیت ارتباطی این روستا‌ها انجام شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود ارتباطات زیرساخت و مخابرات در انجام این عملیات بیان کرد: با توجه به دستور وزیر جهت تسریع در انجام این عملیات سراسری و وجود نیروی انسانی متخصص در شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات همکاران ما از این دو مجموعه در ده تیم دو نفره تقسیم بندی شدند و تجهیزات لازم جهت ثبت وضعیت پوشش همراه تهیه و در اختیارشان قرار گرفت.

بهی اظهار کرد: قبل از شروع ماموریت این همکاران دوره آموزشی یک روزه‌ای به صورت تئوری و عملی در این اداره کل و ضمن بازدید و انجام عملیات آزمایشی پایش در چند روستای مجاور شهر بیرجند برگزار شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این همکاران با نحوه کار با نرم افزار‌ها و دستگاه‌های ثبت وضعیت پوشش همراه و همچنین پرکردن چک لیست‌های ثبت اطلاعات روستا آشنا شدند.

بهی با تاکید بر اهمیت اطلاعات بدست آمده از عملیات پایش عنوان کرد: با توجه به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت توسعه شبکه ملی اطلاعات به خصوص در مناطق روستایی نتایج حاصل از این عملیات، وضعیت دقیق ارتباطی موجود در روستا‌ها را بدست می‌آورد که مرجعی برای برنامه ریزی نحوه اجرای پروژه‌های بعدی می‌باشد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، این عملیات تا شهریور ماه انجام و نتایج حاصل آماده بهره برداری خواهد بود.

بهی در پایان افزود: بر اساس این گزارش در این دوره عملیات پایش، وضعیت پوشش همراه، وضعیت تلفن ثابت، دسترسی به اینترنت پرسرعت، وضعیت دفاتر ict و برخی اطلاعات عمومی روستا‌ها بررسی و ثبت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار