امام جمعه موقت فیروزکوه: اگر ما بعد از چهل سال پیروزی انقلاب سرپا هستیم به برکت اسلام و عمل به احکام اسلامی است

فیروزکوه (پانا) - امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه گفت: اسلام می تواند جوامع بشری را هم کنترل کند و هم حفظ و حراست کند،

کد مطلب: ۹۲۸۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت  فیروزکوه: اگر ما بعد از چهل سال پیروزی انقلاب سرپا هستیم به برکت اسلام و عمل به احکام اسلامی است

حجت الاسلام بلباسی امام جمعه موقت فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه بیان داشت: شرایط امروز ما مانند شرایط دوران امام علی(ع) است، امروز هم همان جریانات و افراد اما در شکل های دیگر با همان اهداف خود می خواهند تیشه به ریشه اسلام و احکام الهی بزنند لذا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این باره می فرمایند"نظام مظلوم و مقتدر اسلام" و این نظام مانند حکومت چندین ساله امام علی(ع) در مظلومیت به سر می برد.

اودر ادامه افزود: اسلام می تواند جوامع بشری را هم کنترل کند و هم حفظ و حراست کند، اگر ما بعد از چهل سال پیروزی انقلاب سرپا هستیم به برکت اسلام و عمل به احکام اسلامی است و هر کجا پیشرفتی داشتیم به برکت انجام وظیفه کردن به دستورات اسلامی بوده است و هر کجا پس رفتی داشتیم به خاطر عمل نکردن به ارزش های الهی بوده است و یا اینکه در مورد این امر غفلت کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما باید خالصانه در خدمت اسلام باشیم اذعان داشت: ما باید با ائمه اطهار(ع) یکرنگ باشیم و نسبت به تعهداتی که به خدا و اسلام و ائمه اطهار (ع)داریم صداقت پیشه کنیم.

حجت الاسلام بلباسی درخصوص تاسیس شورای نگهبان گفت: یکی از علت‌های اصلی بقای نظام و به انحراف نرفتن قوانین اسلامی شورای نگهبان است و اگر به تدبیر امام و علمای بزرگوار در ابتدای تدوین قانون اساسی کشور اگر به مسئله شورای نگهبان را تصویب نمی کردند امروز خبری از اسلام و دین و دیانت نبود، اگر شورای نگهبان نباشد سلیقه‌های گروهی، فردی، سیاسی و حزبی و... چه بلایی بر سر اسلام می آورد، نمونه آن بنی صدر خائن و گروه‌های اهل نفاق است که صریحاً گفتند که اسلام گنجایش آن را ندارد که در صدر بین المللی معرفی کنیم.

او درباره روز عفاف و حجاب گفت: رضاخان قلدر تصمیم داشت که حجاب را از سر زنان ما بردارد اما ملت ما با غیرت خود جلوی آنان ایستادند، متاسفانه امروزه از بعضی از مسئولینی که انتظار آن را نداریم مسائلی درباره حجاب مطرح می شود که ما خجالت می کشیم و این ها به خاطر این است که دل بعضی‌ها را به دست آورند، چرا این افراد باید دل ائمه اطهار(ع)به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) و خانواده های شهدا را به درد بیاورند.

امام جمعه موقت فیروزکوه درباره تردد مقامات سیاسی خارجی در کشور ایران خاطر نشان کرد: آیا واقعاً این افراد دلسوز ملت ما هستند و می خواهند مشکلات اقتصادی که بعضی از داخلی‌ها ایجاد کردند را برطرف کنند، مشاور فرانسه به ایران آمد، آنان اعلام کردند که برجام دیگر قابل مذاکره نیست پس چرا دلالان آمریکایی به ایران می آیند و نیرنگ می کنند.

حجت الاسلام بلباسی افزود: رئیس جمهور دیوانه آمریکا ناگهانی از برجام خارج شد اما مسئولین ما می خواهند از برجام خارج شوند سخنان مختلفی می گویند که فلان چیز را افزایش می دهیم، در حالی که آمریکایی‌ها ناگهانی از برجام خارج شدند، چه قدر اینها بی شرمانه در داخل کشور برای ما خط و نشان می کشند درحالی که مسئولین ما از اینکه این گروهها ناراحت نشوند به آنان چیزی نمی گویند.

او تصریح کرد: متاسفانه هنوز بعضی از مسئولین ما می گویند مذاکره مجدد انجام گیرد که اروپایی‌ها می گویند ایران پهپاد نداشته باشد و در این صورت پهپاد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بر فراز آسمان کشور ما پرواز می کنند، مگر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در دیدار با نخست وزیر ژاپن پاسخ قاطعی به رئیس جمهور آمریکا ندادند پس چرا مسئولین ما با مردم صادق نیستند، در زبان و شعار انقلابی بودن هیچ سودی ندارد بلکه در عمل باید این امر را ثابت کرد.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار