امام جمعه خاورشهر: انقلاب اسلامی در حقیقت میراث امام هشتم (ع)است

شهرری(پانا) - امام جمعه خاورشهر گفت : وجود بقاع متبرک امام زاده ها و حرم امام رضا(ع) باعث رونق گرفتن شیعه و تشیع در ایران شده است.

کد مطلب: ۹۲۸۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه  خاورشهر: انقلاب  اسلامی در حقیقت میراث امام هشتم (ع)است

حجت الاسلام یاسینی در آستانه میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع) خطبه اول را به بیان سیره عملی و اخلاقی آن حضرت اختصاص دادو با عنایت به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: هرکس امام هشتم را در غربت زیارت کند و ایشان را به عنوان امام شیعیان قبول داشته باشد همانند کسی است که رسول خدا را زیارت کرده است .

امام جمعه خاورشهر با توجه به ثواب زیارت امام رضا(ع) خصوصا در این ایام اذعان داشت: در ایام سالروز ولادت امام هشتم (ع)علاوه بر رفتن به زیارت بعد دیگری که اهمیت ویژه ای دارد تدبر و تفکر در سیره ی آن حضرت و الگو قرار دادن ایشان در زندگی مان است.

او در رابطه با اهمیت درک پیام سیره ثامن الائمه(ع) به بیان نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد واظهار داشت : او امام بر حق ما است و بدانید پیام زندگی پرماجرای امام هشتم مبارزه ی دائمی و خستگی ناپذیر است.

حجت الاسلام یاسینی به بیان سه ویژگی بارز و مهم آن حضرت اشاره کرد و گفت :اولین و مهم ترین ویژگی امام رضا(ع) بصیرت افزایی بوده و امامت را با سیره عملی خود تجلی بخشید و دومین ویژگی حضرت معرفی جایگاه امامان بود، همچنین سلوک اخلاقی سومین ویژگی ثامن الائمه (ع)است.

امام جمعه خاورشهر در خطبه دوم با عنایت به اهمیت بزرگداشت هفته عفاف و حجاب بیان کرد : عفت و حیا از ویژگی‌های فطری تمامی بشر بوده و حجابی که اسلام قرار داده برای حفظ ارزش های واقعی انسان است.

او با توجه به مسئله حجاب محدودیت است یا مصونیت بیان داشت : حجاب مصونیت بوده و با آزادی مخالفتی نداشته بلکه اسلام با آنچه بر خلاف عفت باشد مخالف است.

حجت الاسلام یاسینی با توجه به اوضاع اسفناک شیخ مقاومت کشور نیجریه اظهار داشت :شیخ زکزاکی نماد روحانی مبارز خستگی ناپذیر بوده و توانسته امتی مقاوم تربیت کند که در سیره اهل بیت(ع) گام بردارند.

امام جمعه خاورشهر با عنایت به اقدام وقیحانه انگلیس در مورد توقیف نفت کش‌های ایرانی گفت : خباثت های انگلیس از سالهای خیلی دور بر کشور ما سایه افکنده که جدیدترین آنها در سیزدهم تیرماه سال 1398 بود که دو میلیون بشکه نفت درکشتی و در تنگه جبل الطارق تصرف شد.

/خبرنگار :زهراسادات میری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار