نخستین جلسه شورای ارتقای سلامت آموزش و پرورش استان برگزارشد

یزد (پانا) - نخستین جلسه شورای ارتقای سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با حضور اعضای کمیته و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش تشکیل شد .

کد مطلب: ۹۲۸۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جلسه شورای ارتقای سلامت آموزش و پرورش استان برگزارشد

"عباسعلی دانافر" در این نشست اظهار داشت: مهمترین سرمایه هر دستگاهی نیروی انسانی آن مجموعه است که ضروری است در جهت سلامت کارکنان با جدیت اقدامات لازم را انجام دهیم .

وی تشکیل این شورا را ضروری دانست و با اشاره به اینکه سلامت دارای سه بعد جسمی، روانی و اجتماعی است افزود: بهداشت فردی می تواند سلامت ما را تضمین کند.

دانافر سوء تغذیه و کم تحرکی را در راس رفتارهای پرخطر دانست و گفت: یکی از رفتارهای پرخطر نو ظهور فضای مجازی است که می تواند همه افراد را در هر رده سنی و هر جامعه آماری را تهدید کند.

وی با توجه به اینکه رفتارهای پرخطر سلامت روانی و اجتماعی افراد جامعه را به خطر می اندازد افزود : سه مقوله ارتقاء دانش و آگاهی ، تغییر نگرش و اصلاح نگرش که منجر به تغییر رفتار در افراد می شود در اصلاح رفتارهای پر خطر موثر و سازنده است.

دانافر گفت: بحث شادابی و نشاط اجتماعی درمقوله سلامت روانی و اجتماعی مطرح می شود که باید به صورت کارشناسی شده و با ارائه طرح و برنامه به آن بپردازیم.

وی به تشکیل گارگروه هایی در این زمینه تاکید کرد و افزود : در این کارگروهها باید اقدامات کاربردی و عملیاتی ریز و خرد را شناسایی کنیم و به صورت جزء به کل آنها را اجرایی کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این جلسه با ارائه برنامه های انجام شده در سطح مدارس استان گفت: وظیفه خود می دانیم برنامه های آموزشی در راستای سلامت دانش آموزان و فرهنگیان که می تواند مفید و مثمر ثمر باشد را با همکاری آموزش و پرورش انجام دهیم.

"محمد رضا دهقانی" با اشاره به اینکه تاکنون برنامه مدونی برای گروه سنی میانسالان و جوانان در استان در راستای ارتقای سلامت وجود نداشته است افزود: با توجه به اینکه اکثریت این گروه سنی شاغل می باشند وزارت بهداشت متولی انجام اقداماتی در خصوص سلامت پایه کارکنان و بحث خود مراقبتی شده است.

وی گفت: تشکیل این شورا نیزدر جهت تحقق این امر صورت گرفته است و امیدواریم به صورت مستمر و ماهیانه این جلسات جهت همفکری و هم افزایی تشکیل گردد.

همچنین دراین جلسه با بررسی وضعیت سلامت کارکنان آموزش و پرورش نسبت به انجام نیاز سنجی و برنامه ریزی جهت ارتقای سلامت کارکنان در سطح اداره کل و سایر ادارات مناطق و نواحی تصمیماتی اتخاذ و جهت اجرا به واحدهای مربوطه ابلاغ گردید.

تعیین وضعیت امکانات و تجهیزات، نیاز سنجی و تعیین مشکلات موجود، برگزاری جلسات شورای به صورت ماهیانه و برگزاری کارگاه آموزشی نیاز سنجی و تدوین برنامه های عملیاتی نیز در این نشست مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار