امسال بیش از10 هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های سودآموزی قرار می‌گیرند

اردبیل (پانا) - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت : امسال بیش از 10 هزار نفر از جمعیت بی سواد و کم سواد استان تحت پوشش فعالیت های مختلف سواد آموزی قرار می گیرند.

کد مطلب: ۹۲۸۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
امسال بیش از10 هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های سودآموزی قرار می‌گیرند

سید غلامحسین گنجی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت : امسال حجم ابلاغی استان مجموع دوره های سوادآموزی 10822نفر از سوی سازمان نهضت سوادآموزی کشور می باشد که از این تعداد 4386 نفر به سوادآموزی ،1530 نفر به دوره انتقال ،2646 نفر به دوره تحکیم سواد ،460 نفر به آموزش رایانه ،250 نفر مهارت آموز و 1800 نفر به حلقه های کتابخوانی اختصاص یافته است .

او تصریح کرد : امید واریم در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و تحقق اهداف مورد نظر با کمک نهادها و دستگاههای درون سازمانی و برون سازمانی بتوانیم 100درصد حجم ابلاغی را تحت پوشش قرار دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامه های جدید نهضت سواد آموزی استان ، بیان کرد: نواحی ومناطق استان علاوه بر ثبت نام گروه سنی هدف(49-10)ساله می توانند حداکثر 5درصد از حجم ابلاغی را به ثبت نام از افراد متقاضی 64-50 ساله اختصاص دهند.

گنجی بیان کرد : ثبت نام دوره های سواد آموزی از اول مردادماه آغاز وتا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت و همچنین ثبت نام دوره های تحکیم وانتقال از اول شهریور ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به برنامه های مکمل سوادآموزی خاطر نشان کرد : در کنار سوادآموزی فعالیت های مکمل از قبیل مهارت آموزی، حلقه های کتابخوانی ، آموزش عملی نماز جزء برنامه های معاونت سوادآموزی در سالجاری می باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای طرح شتاب بخشی سواد آموزی در 8 منطقه عشایری ارشق،مشگین شهر،پارس آباد،اصلاندوز،بیله سوار،جعفرآباد،انگوت وگرمی ، گفت: بر اساس این طرح وبا اختصاص حدود 30درصد از حجم ابلاغی در دوره های سواد آموزی وانتقال به مناطق عشایری،گام های عملی برای کاهش بیسوادی در بین جامعه عشایری به ویژه دختران و زنان عشایری برداشته می شود .

گنجی افزود : هدف از اجرای این طرح به صفر رساندن بیسوادی تا پایان سال 1400 هجری شمسی در مناطق عشایری استان است و لازمه رسیدن به این هدف مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی ونهاد های مردمی و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود می باشد.

او ابراز داشت : دوره تربیت مدرس دوره های سوادآموزی با شرکت 30 نفر از مناطق و نواحی 19 گانه استان از 23 الی 26تیرماه در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان اردبیل برگزار می شود که بعد از اتمام این دوره ، مدرسین برای آموزش دهندگان سواد آموزی در سطح استان دوره های مختلف برگزار خواهندکرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار