معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:

پوشش سواد آموزی بیش از 10 هزار نفر در استان اردبیل

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امسال 10 هزار و 157 نفر تحت پوشش کلاس های سوادآموزی قرار گرفته اند.

کد مطلب: ۴۴۹۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان اردبیل ،دیوان اکبری فر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعهد آموزش و پرورش استان درسال جاری تحت پوشش قرار دادن 10 هزار بیسواد بود که تا پایان آذرماه 10 هزار و 157 نفر تحت پوشش قرار گرفته اند که 90 درصد از این افراد را زنان تشکیل می دهند.

وی بیان کرد : بر اساس مصوبه هیات دولت هر فرد بیسواد مطلقی که در سامانه بانک اطلاعاتی سوادآموزی ثبت نام و موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره سوادآموزی شود ، پاداش نقدی به وی اهدا می شود.

اکبری فر گفت: همچنین اگر فردی به دلیل مشکل حضور در کلاس، به صورت خودآموزی با سواد شود، پس از موفقیت در آزمون آموزش و پرورش پاداش نقدی دریافت می کند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر فعالیت های سوادآموزی در دو سطح انجام می شود که در سطح اول با گذراندن 400 ساعت مدرک معادل سوم ابتدایی به فرد اعطا می شود و مرحله بعد نیز دوره انتقال است که پس از گذراندن 600 ساعت مدرک ششم ابتدایی به فرد تعلق می گیرد.

وی بیان کرد: افراد پس از گذراندن این دوره ها در صورت داشتن شرط سنی می توانند در مدارس شبانه روزی آموزش و پرورش ادامه تحصیل بدهند.

اکبری فر گفت: بیش از 90 درصد مراحل سوادآموزی با برون سپاری انجام شده و 10 درصد نیز در ساعات غیر موظفی توسط معلمان رسمی انجام می شود.

وی گفت: هیچ معلمی برای تدریس جذب نشده و مراحل اجرایی سوادآموزی با عقد قرار داد با موسسه های غیر دولتی انجام می شود.

اکبری فر با اشاره به آمار باسوادان استان بر اساس سرشماری سال 90 افزود: درحال حاضر میزان باسوادی در استان 91 درصد بوده که با میانگین کشوری که 92.5 درصد است یک و نیم درصد فاصله دارد.

وی در پایان از اجرای طرح توانمندسازی زنان بیسواد عشایر در استان خبر داد و گفت: در این طرح نیز 20 نفر اززنان عشایر در منطقه اصلاندوزتحت پوشش قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار