در گفت‌وگو با پانا

واکنش کربکندی به حضور چهره‌های جدید در اردوی تیم ملی فوتبال: تصمیم درست در زمان نادرست

تهران (پانا) – ملی‌پوش فوتبال ایران در جام جهانی 1978 از حضور چهره‌های جدید در اردوی سه روزه تیم ملی تمجید کرد اما مقطع زمانی برگزاری این اردو را نامناسب دانست.

کد مطلب: ۹۲۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش کربکندی به حضور چهره‌های جدید در اردوی تیم ملی فوتبال: تصمیم درست در زمان نادرست

رسول کربکندی در گفت‌وگو با پانا درباره جدیدترین لیست تیم ملی فوتبال ایران که با حضور چهره‌هایی جدید از سوی مارک ویلموتس منتشر شد، گفت: به نظرم لیست تیم ملی نشان می‌دهد که ویلموتس نگاه ویژه‌ای به لیگ برتر دارد و نمی‌خواهد به همین نفراتی که طی چند سال اخیر در تیم ملی حضور داشته‌اند، بسنده کند. به عبارتی این سرمربی دوست دارد نسبت به همه بازیکنان شناخت پیدا کند.

وی ادامه داد: به نظرم کار ویلموتس بسیار منطقی است و باعث می‌شود استعدادهای فوتبال ایران شناخته شود. کارلوس کی‌روش هم در ابتدا از بازیکنان جوان استفاده کرد و به آنها فرصت می‌داد. در این مقطع فرصت به این جوانان داده شده تا بتوانند خودشان را امتحان کنند. به نظرم ویلموتس قصد دارد گروه‌های مختلف بازیکنان را دعوت کند تا ببیند وضعیت آنها به چه صورت است.

گلر تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 به برگزاری اردوی سه روزه توسط کادر فنی در فصل نقل و انتقالات اشاره کرد و گفت: تفکر کادر فنی این است که هر چه سریع‌تر به شناخت از بازیکنان برسد اما برگزاری این اردوی سه روزه در فصل نقل و انتقالات به نظرم خیلی منطقی نیست، انتخاب بازیکنان جدید برای حضور در اردوی تیم ملی از سوی کادر فنی، کار درستی است اما این اردو در زمان نادرست قرار است برگزار شود. البته از طرف دیگر باید بپذیریم آنها در مرحله شناخت هستند و نمی‌خواهند زمان را از دست بدهند.

وی ادامه داد: به طور حتم شناخت یک بازیکن برای به دست آوردن لباس تیم ملی، تنها در اردوی تیم ملی رخ خواهد داد و به همین خاطر کادر فنی چنین تصمیمی گرفته است، قطعاً مربیان جدید تیم ملی به دنبال این هستند که شناختشان را از بازیکنان بیشتر کنند و موضوع آمادگی بازیکنان تنها از این طریق تأمین می‌شود.

سرمربی سابق ذوب‌آهن اصفهان در پایان درباره شانس حضور بازیکنان لیست جدید تیم ملی برای حضور در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 گفت: نمی‌توانیم از الآن درباره این موضوع نظر قطعی بدهیم که این بازیکنان در لیست نهایی تیم ملی خواهند بود یا خیر، اما فکر می‌کنم کادر فنی جدید تیم ملی برای چنین کاری این بازیکنان را به اردوی تیم ملی دعوت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار