در گفت‌وگو با پانا

رسول کربکندی: ذوب آهن اصفهان نفرین شده؛ نگاه سازمان لیگ به تیم‌ها یکسان نیست

سفر به آبادان کرونایی‌های ذوب آهن را زیاد کرد / اگر پرسپولیس و استقلال جای ما بودند باز هم سازمان لیگ قدرت لغو مسابقه را نداشت؟ / با ۱۶ بازیکن به مصاف شهر خودرو رفتیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان فوتبال باشگاه ذوب آهن معتقد است اگر به جای آنها، پرسپولیس و استقلال 17 بازیکنش کرونایی می‌شدند، بازی این تیم‌ها در لیگ برتر لغو می‌شد

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رسول کربکندی: ذوب آهن اصفهان نفرین شده؛ نگاه سازمان لیگ به تیم‌ها یکسان نیست

رسول کربکندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی پانا درباره شرایط تیم ذوب‌آهن پس شکست این تیم مقابل شهرخودرو مشهد گفت: « ما به سازمان لیگ درخواست داده بودیم که بازیکنان تیم ذوب‌آهن مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و واقعاً شرایط حضور در این بازی را نداریم، اما طبق قوانینی که وضع کرده‌اند اجازه لغو این بازی را صادر نکردند. البته من نسبت به این اتفاق دو دیدگاه دارم، به نظرم قانونی که در خصوص ابتلا به ویروس کرونا وضع شده به صورت دقیق از سوی مسئولین بررسی نشده، تیم پرسپولیس قرار است در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و ۳ بازیکن در اختیار ندارد مسئولان این تیم نمی‌دانستند که باید چطور جبران نبود این سه نفر را کنند و چه کسانی را جایگزین آنها به زمین بفرستند. »

وی ادامه داد: « حالا چطور تیم ما که بازیکنان اصلی‌مان درگیر بیماری شده‌اند باید بازی کند؟! این قانون جای بازنگری دارد و تیم ما چوب آن را خورد اما قطعاً در ادامه لیگ تیم‌های دیگر هم از این موضوع ضربه خواهند خورد. دیدگاه دوم من این است که نسبت به تیم‌ها تفاوت قائل می‌شوند، به این معنی که اگر به جای ذوب آهن دو تیم پرسپولیس و استقلال چنین شرایطی را داشتند، آیا سازمان لیگ قدرت لغو مسابقات را نداشت؟ قطعاً خیر .چرا که من خاطرم است در فصل گذشته تیم استقلال مقابل پارس جنوبی جم به دلیل شیوع ویروس کرونا و ابتلا بازیکنان استقلال به میدان نرفت و در نهایت این بازی تکرار شد و حتی در پایان فصل تیم پارس جنوبی از لیگ برتر به لیگ آزادگان سقوط کرد. »

رئیس سازمان فوتبال باشگاه ذوب آهن تاکید کرد: « هدف برگزاری مسابقات لیگ ارائه یک بازی سالم است اما اگر قرار باشد سلامت بازیکن به خطر بیافتد این مسابقات به چه منظوری باید برگزار شود؟! ما در بازی مقابل شهر خودرو بزرگترین ضربه را دیدیم به این خاطر که بازیکنان اصلی ما به دلیل بیماری در اختیار نداشتیم. تیم ذوب‌آهن به سازمان لیگ اسامی ۳۶ بازیکن را ارسال کرده بود که از این تعداد ۱۷ بازیکن به ویروس کرونا مبتلا شده بودند و ۳ بازیکن هم به تیم ملی جوانان داده شده بود و تنها ۱۶ بازیکن برای ما باقی مانده بود که با این تعداد باید مسابقه را برگزار می‌کردیم. »

کربکندی در ادامه افزود: « متاسفانه در چند هفته‌ای که از لیگ گذشت شاهد ناداوری‌های زیادی در حق تیم ذوب آهن بودیم و حالا هم موضوع کرونا قوز بالا قوز شده است. من فکر می‌کنم تیم ما نفرین شده است و کسی به ذوب آهن توجهی نمی‌کند. نگاه سازمان لیگ به تیم ها یکسان نیست این موضوع کاملاً مشهود است البته من نمی‌گویم نباید از پرسپولیس حمایت کرد به هر حال این تیم نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیاست، اما باید عدالت برای همه تیم ها برقرار شود ما یک بازی با تیم صنعت نفت داشتیم و در آنجا تماشاگرانی که برای تشویق تیم آمده بودند هیچ کدام ماسک نداشتند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند در نتیجه تعداد مبتلایان به کرونا در تیم ما شدت گرفت. »

وی در پایان گفت: « من سوالم این است که چرا باید مسابقات به این فشردگی برگزار شود. کرونا بیخ گوش همه ماست و نباید سلامت بازیکنان به خطر بیفتد، من ۶۹ سال سن دارم و یک بار کرونا گرفتم اما اگر دوباره مبتلا شوم چه کسی می‌خواهد پاسخگو باشد. باید مقررات سفت و سخت‌تر باشد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار