مدیر کل محیط زیست استان مرکزی:

حفظ تنوع زیستی بیمه انسان ها در برابر حوادث طبیعی است

خبرگزاری پانا: مدیر کل محیط زیست استان مرکزی گفت:حفظ تنوع زیستی، بیمه انسان ها در برابر حوادث طبیعی است.

کد مطلب: ۹۲۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امیر انصاری ،به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست، ابراز کرد: هرساله از 15 تا 22 خرداد ماه هفته جهانی محیط ریست در جهان اعلام می شود.

وی افزود: شعار امسال این هفته در کشور سال الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفته در حوزه محیط زیست نامگذاری شده است.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی، با اشاره به اهمیت منابع غذایی در زندگی انسان ها اظهار کرد: از بین رفتن منابع غذایی برای ادامه حیات همه انسان ها خطر بزرگی است؛ لذا تلاش در راستای حفظ این منابع از مهمترین وظابف همه ی افراد بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه از 250 هزار گونه گیاهی دنیا فقط 3هزار گونه در بخش کشاورزی و از این تعداد هم 300گونه در بخش غذایی کاربرد دارند، تصریح کرد:اهمیت منابع غذایی در زندگی انسان ها با عنایت به موارد فوق به دسترسی به منابع، قیمت و ذائقه افراد بستگی دارد؛ بنابراین جلوگیری از انقراض منابع غذایی موجود در طبیعت باید به عنوان یکی از اولویت های افراد در زندگی تلقی شود.

انصاری، تنوع زیستی را به عنوان اولین منبع زیستی و بزرگترین ثروت زمین دانست و اظهار کرد:اندوخته های زیستی امانتی در دست ما برای انتقال به نسل های آینده هستند.

وی افزود:استان مرکزی از لحاظ تنوع زیستی یکی از استان های متنوع در کشور بشمار می رود که باید برای حفظ این تنوع برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت:هوا به عنوان دومین منبع مهم محیط زیست در زندگی افراد تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا 11 برابر آلودگی آب و 16 برابر آلودگی غذا برای انسان خطر دارد، بیان داشت: در استان مرکزی با توجه به اینکه استانی صنعتی می باشد برای رفع آلودگی هوا اقداماتی صورت گرفته است و هم اکنون در حال رفع مشکلات مربوط به آلودگی هوا در این استان و در بخش تالاب میقان هستیم.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی یادآور شد: در حوزه پسماند نیز افراد باید برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی در این محیط اقداماتی نظیر کاهش تولید زباله از طریق ترویج الگوی صحیح مصرف و تفکیک زباله از مبدا را انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: باید در سال حماسه سیاسی اقتصادی، همه ی مردم با اتحاد و انسجام و ترویج فرهنگ حراست از محیط زیست، در حفظ محیط زیست نیز به خلق حماسه ی زیست محیطی بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار