جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی

علمی: اردوهای دانش آموزی باید زمینه ساز ارتقای توانمندی و افزایش مهارتهای اجتماعی باشند

علیزاده خبر داد: کسب رتبه نمونه کشوری در اجرای مانور زلزله در مدارس استان

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: اردوهای دانش آموزی بایدزمینه ارتقای توانمندی و افزایش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان را فراهم نماید.

کد مطلب: ۹۲۷۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
علمی: اردوهای دانش آموزی باید زمینه ساز ارتقای توانمندی و افزایش مهارتهای اجتماعی باشند

طاهر علمی در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی با تبریک هفته کرامت و با بیان این که کرامت، یکی از عناصر مهم زندگی افراد در خانواده به‎شمار می‎رود، گفت: آموزش و پرورش بستر مناسبی برای اجرای برنامه های دهه کرامت است و در این فضا، عظمت دختران و نقش سازنده آنان باید برای همگان روشن گردد.

وی در ادامه گفت: سازمان دانش آموزی در کنار معاونت پرورشی با برنامه های کمی و کیفی منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان و فعالیت های فرهنگی این مجموعه نقش بسزایی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامه های سازمان دانش آموزی بیان کرد: اردوهای دانش آموزی باید زمینه ای برای ارتقای توانمندی و افزایش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان را فراهم نماید.

علمی افزود: فعال کردن اردوگاههای دانش آموزی در سطح استان یکی از رویکردهایی است که توسط معاونت پرورشی در راستای مشارکت جویی و مشارکت پذیری دنبال می شود.

وی در ادامه با بیان این که استفاده از ظرفیت مجلس دانش آموزی در تصمیم گیری و تصمیم سازی بایستی جدی گرفته شود، گفت: تعقل از ویژگی های مهم اعضای مجلس دانش آموزی است و اعضا باید این ویژگی را مهم تلقی نمایند و نسبت به تقویت آن کوشا باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: بر لباس فرم مدارس و نحوه دوخت و کیفیت آن نظارت جدی صورت گیرد تا در مدارس ،هم رضایتمندی عمومی والدین و هم دانش آموزان را شاهد باشیم.

علمی گفت: همچنین بر بوفه های مدارس و کیفیت خوراکیهای سالم مورد فروش برای دانش آموزان در بوفه ها نظارت جدی صورت گیرد و هر گونه تخلف گزارش شود.

اردوی پیشتازان یکی از بهترین و تاثیرگذارترین اردوهای دانش آموزی

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه بیان کرد: سازمان دانش آموزی نهاد عمومی و غیر دولتی در دل آموزش و پرورش استان بوده و تصمیمات شورای برنامه ریزی بعنوان قانون تلقی می شود‌.

صمد علیزاده ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای سازمان دانش آموزی ۵ فعالیت کلی و ۷۹ برنامه تعریف شده که اساس کار و نقشه راه سازمان است.

وی اردوی پیشتازان را یکی از بهترین و تاثیرگذارترین اردوهای دانش آموزی برشمرد و گفت: این اردوها تنها جنبه تفریحی نداشته بلکه نوعی مهارت آموزی و توام با رقابت محسوب می شوند و چادر زنی، مسیر یابی، صف جمع ، پخت و پز ...آیتم های مختلف آن محسوب می شود.

مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه بیان کرد: مجلس دانش آموزی نزدیک ۱۵۰ عضو داشته و سهم استان آذربایجان شرقی از این مجلس ۶ دانش آموز است.

علیزاده با اشاره به برخی برنامه های سازمان دانش آموزی گفت: استان آذربایجان شرقی در برگزاری مانور زلزله در مدارس، نمونه کشوری انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار