۱۲۰حزب شناسنامه دار در کشور فعال هستند/ انتخابات خانه احزاب اردبیل برگزار می شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: احزاب سیاسی فعال و شناسنامه دار کشور با شناخت کامل از افراد شرکت کننده در انتخابات، به دنبال منافع عمومی کشور هستند.

کد مطلب: ۹۲۷۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۲۰حزب شناسنامه دار در کشور فعال هستند/ انتخابات خانه احزاب اردبیل برگزار می شود

حمید ملانوری ،مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نشست ویژه با دبیران و اعضای احزاب سیاسی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس قانون جدید فعالیت احزاب و در موعد مقرر قانونی، ۱۲۰ حزب، خود را با این قانون تطبیق داده و مجوز فعالیت در کشور را دریافت کرده اند.

او با بیان اینکه طرحی ویژه برای تسهیل فعالیت احزاب در حال بررسی است گفت: این طرح به منظور تسهیل فعالیت احزاب که مجوز قانونی دریافت کرده اند اجازه فعالیت در تمام نقاط کشور را با قبول مسئولیت قائل شده است و کارهای کارشناسی حوزه احزاب طبق قانون اعمال می شود.

مدیرکل امور سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: به اعتقاد وزارت کشور افرادی که در احزاب فعال هستند افرادی دارای تخصص و دانش سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و جمعی از نخبگان جامعه را تشکیل داده و در رویدادهای مختلف مشارکت ویژه ای در راستای توسعه سیاسی و کمک به توسعه کشور دارند.

ملانوری افزود: احزاب سیاسی رسمی و شناسنامه دار با شناخت کامل از افراد شرکت کننده در انتخابات به دنبال منافع عمومی کشور هستند.

او گفتگو و برگزاری تریبون های آزاد را از ثمرات وجود احزاب با رویکردهای مختلف عنوان کرد و افزود: بدون تفکر سیاسی و گفتمان آزاد اندیشی، هیچ گاه فکرهای جدید و نوآوری در توسعه ایجاد نمی شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در رابطه با ائتلاف احزاب همسو و تشکیل جبهه سیاسی تصریح کرد: تا کنون ۴ جبهه سیاسی متشکل از احزاب دارای پروانه فعالیت، اعلام موجودیت کرده اند که دو جبهه با رویکرد و گستره فعالیت ملی به مدت نامحدود فعال هستند.

ملانوری نقش احزاب را در مدیریت اجرایی کشور مهم ارزیابی کرد و گفت:یکی از شاخصه های ارتقاء سیاسی در هر کشوری، وجود احزاب با رویکردها و سلایق مختلف است که این احزاب علاوه بر نقد و حمایت دولتها نقش پشتیبانی نظام را بر عهده دارند.

در این جلسه هم چنین مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل نیز از برگزاری انتخابات خانه احزاب در استان خبر داد و گفت: دستور العمل انتخابات خانه احزاب تدوین شده و ساختمان فعالیت نیز مشخص است که در آینده نزدیک انتخابات آن هم برگزار می شود.

ماریا موسوی افزود: در سال ۹۲ تعداد احزاب دارای پروانه فعالیت استان اردبیل ۲۷حزب بوده که این تعداد به ۴۷ حزب افزایش یافته است.

او تصریح کرد: از دولت یازدهم تاکنون۴۰جلسه رسمی با حضور معاون سیاسی و استاندار اردبیل برگزار شده است.

موسوی فعالیت احزاب در موسم انتخابات را پویا و فعالانه توصیف کرد و گفت: هدف ما فعال کردن احزاب در تمام فصول بوده و نقش آنها در توسعه و پیشرفت استان اردبیل غیر قابل کتمان است.

مدیرکل سیاسی استانداری اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل یک استان مرزی است و ویژگی های خاص خود را داراست، افزود: احزاب فعال سیاسی در جریان سازی و داغتر کردن تنور انتخابات نقش اساسی دارند.

در این جلسه تعدادی از دبیران احزاب و تشکل های سیاسی اردبیل، مسائل مرتبط با فعالیت احزاب در استان و نیز راهکارهای پیشنهادی خود را جهت توسعه فعالیت احزاب ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار