680 زائر اردبیلی اوایل مرداد عازم سرزمین وحی می‌شوند

اردبیل (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت اردبیل گفت: هفته اول مرداد ماه 680 نفر زائر استان اردبیل عازم سرزمین وحی می‌شوند تا اعمال حج تمتع را به جای آورند.

کد مطلب: ۹۲۶۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
680 زائر اردبیلی اوایل مرداد عازم سرزمین وحی می‌شوند

حجت‌الاسلام عبدالله بیدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجاج استان اردبیل در قالب 5 کاروان مدینه بعد عازم مکه مکرمه خواهند شد تا بعد از انجام اعمال حج امسال رهسپار مدینه شده و از آنجا به استان اردبیل بازگردند .

او با بیان اینکه در کنار این زائران 30 نفر از عوامل حج نیز شامل مدیران، پزشکان و رحانیون در این کاروان‌ها حجاج را همراهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تدارک بهترین امکانات اعم از تامین هتل، حمل و نقل اعم از هواپیما و اتوبوس‌های بین شهری و درون شهری و تجهیزات منظم بهداشتی سعی دارد تا حج با عزت و عظمتی را برگزار کند .

نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت استان به برگزاری 12 جلسه آموزشی برای حجاج در برگزاری شایسته و مناسب آئین حج ابراهیمی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: نیمی از این کلاس‌ها تاکنون برگزار شده و نیم دیگر نیز طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد تا حجاج ما از طریق فرودگاه اردبیل هفته اول مرداد ماه به مکه اعزام شوند .

بیدار با اشاره به حضور حجاج بیت‌الله الحرام در نماز جمعه این هفته شهر اردبیل بیان کرد: در هفته حج برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود تا فضیلت حج و حضور در این آئین عبادی - سیاسی مشخص شده و بیش از همیشه به فضیلت و جایگاه حج پرداخته شود .

او با بیان اینکه خداوند متعال دو پیامبر خود ابراهیم و اسماعیل را مامور تجدید بنای کعبه و بیت عتیق کرد، افزود: خداوند در قرآن کریم به صراحت به تطهیر خانه خود و طواف و اعتکاف و قیام حجاج اشاره می‌کند تا در این خانه امن مشغول عبادت و اطاعت الهی باشند .

نماینده مقام معظم رهبری در بعثه حج و زیارت استان از حج به عنوان وسیله تهذیب و دور شدن از معاصی و گناهان یاد کرد و گفت: خداوند متعال دو ضیافت مکانی و زمانی را برای امت اسلامی در نظر گرفته است که هدف از ضیافت زمانی ماه رمضان و ضیافت مکانی نیز انجام اعمال حج و حضور در بیت‌الله الحرام است .

بیدار به اهمیت و جایگاه عرفات و حضور حجاج در صحرای عرفات اشاره و خاطرنشان کرد: با انجام اعمال حج به ویژه در صحرای عرفات حاجی به درجه تقرب بیشتر نزدیک شده و قطعا با انجام اعمال حج و حضور در مدینه است که در حقیقت این برنامه به نقطه تکامل می‌رسد .

او به پنج ستون دین نماز، زکات، حج، روزه و ولایت اشاره و اظهار کرد: بعد اخلاقی حج دارای ارزش و اهمیت فراوان است که در حقیقت ما باید با شناخت اسرار حج و اقدامات نمادین به سمتی حرکت کنیم تا در این آئین معنوی با تبری از دشمنان و نزدیکی و قرب الهی از این فضیلت‌ها بهره‌مند شویم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار