مدیر کل حج و زیارت استان خراسان جنوبی:اعزام ۲۵۰۰زائر استان به حج تمتع

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل حج و زیارت استان خراسان جنوبی از رشد 17درصدی زائران امال حج نسبت به سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۶۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل حج و زیارت استان خراسان جنوبی:اعزام ۲۵۰۰زائر استان به حج تمتع

ابوالفضل نوفرستی مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نزدیک به 2500 نفر زائر و عوامل عازم سفر حج هستند که نسبت به سال گذشته در استان شاهد رشد 17 درصدی در اعزام حجاج هستیم.

اوبیان کرد: مقصد اول شهر مدینه می‌باشد که چنانچه تاخیری در پرواز ها اتفاق نیافتد، حدود 5 روز در شهر مدینه و بعد مشرف به مکه و انجام مناسک حج میشوند.

نوفرستی اظهار داشت: میانگین سنی زائران امسال بین 55 تا 56 سال و عمده زائران سالمند هستند که با همکاری بعثه مقام معظ رهبری برای هر کاروان 10 جلسه و همچنین 3 جلسه در مکه و مدینه خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی افزود: حج و زیارت استان در شهرستان های بیرجند، قاین، فردوس،طبس، سرایان و بشرویه همایش برگزار کرده که در مجموع 47 هزار نفر ساعت آموزش کاربردی بود که امسال برگزار شده است.

نوفرستی بیان کرد: این آموزش ها در غالب آموزش های میدانی و انجام مناسک حج مانند رمی جمرات و ازدحام جمعیت بوده که زائران تجربه کردند.

او بیان کرد: نزدیک به 70 درصد زائرین افرادی هستند که تا الان کمتر به خارج کشور مشرف شده اند که این افراد باید آمادگی لازم برای سفر جدید را کسب کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی بیان کرد: تمامی پرواز ها از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام شده که تاریخ پرواز زئران 25 ام تیر خواهد بود که در این روز 3 پرواز و در روز های آتی تا 29 ام تیر، هر روز 2 پرواز را خواهیم داشت.

نوفرستی اظهار داشت: از کاروان های اعزامی از استان، یک کاروان از استان خراسان رضوی خواهد بود که جهت اعزام به حج به خراسان جنوبی خواهند آمد.

او افزود: عملیات برگشت این زائران از 4 شهریور تا 8 ام شهریور طول خواهد کشید.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی افزود: زائران خراسان جنوبی در یک حرکت خود جوش بخشی از ولیمه‌ی سفر را امسال به سیل‌زدگان هدیه کردند که مبلغی ازاین کمک ها بالغ بر 100 میلیون است.

او بیان کرد: اولین استان در کشور هستیم که هم در رفت و هم در برگشت با پست به توافق رسیده که امور مربوط به وسایل و ساک های زائران را انجام میدهند که زائرین در اینجا کیف و وسایل خود را تحویل پست میدهند و در زمان برگشت وسایل زائران به درب خانه زائر فرستاده خواهد شد.

نوفرستی ادامه داد: دارو های ممنوعه 14 قلم هستند که اگر زائران داروی خاصی به همراه داشتند میتوانند با تایید پزشک کاروان خود به همراه داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که میفرمایند:اگر در کیفیت و طراحی و اجرا نقصی وجود داشته باشد باید با دقت دیده شود و برای حل آن چاره ای اندیشیده شود، افزود: 19 کارگروه آسیب شناسی در سازمان حج و زیارت برگزار شده که با دقت آسیب ها را شناسایی کردند.

اوافزود: امسال هم بحث بسیار مهم ممنوع بودن ورود مواد مخدر و اقلام ممنوعه را در دستور کار قرار داریم که متاسفانه در سال گذشته با وجود تاکید های زیاد بر ممنوع بودن به همراه داشتن مواد مخدر چند مورد گزارش شده بود.

او ادامه داد: این مبحث در جلسات آموزشی گفته شده که از زائرین عزیز خواستاریم که از به همراه داشتن مواد مخدر جلوگیری کنند.

نوفرستی اظهار داشت: 17 کاروان از استان امسال به حج مشرف میشوند که از این کاروان ها 2کاروان اهل تسنن و بقیه اهل تشیع هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی افزود: جوانترین زائر استان 12 سال سن دارد که از شهرستان قاین به حج مشرف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار