حسین فرحبخش: اگر عده‌ای نمی‌توانند بلیت ارزان سینما را بخرند، تهیه‌کننده‌نباید هزینه‌اش را بدهد

شنبه‌های نیم‌بها در سینماها هم به زیان تهیه‌کننده بود و هم سینمادار

تهران (پانا) - حسین فرحبخش اقدام خودسرانه بعضی سینماها در فروش بلیت‌های نیم‌بها را به زیان تهیه‌کنندگان و حتی سینماداران توصیف کرد که باید جلوی آن گرفته می‌شد.

کد مطلب: ۹۲۶۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین فرحبخش:  اگر عده‌ای نمی‌توانند بلیت ارزان سینما را بخرند، تهیه‌کننده‌نباید هزینه‌اش را بدهد

آخرین مصوبه شورای صنفی نمایش به موضوع فروش بلیت نیم‌بها در سینماها پرداخته و هرگونه فروش نیم‌بها خارج از روزهای سه‌شنبه را خلاف مقررات اعلام کرده است. یک روز بعد هم سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد بلیت نیم‌بهای روزهای سه‌شنبه هم موقتا حذف شده است و فعلا بلیت نیم‌بها نداریم. این درحالی‌ است که تعداد بسیاری از سینماهای پایتخت و کشور، با تصمیم داخلی، روزهای شنبه نیز اقدام به فروش بلیت نیم‌بها کردند و البته به فروش قابل‌توجهی نیز دست یافتند.

این تصمیم با واکنش‌های متفاوت سینماداران و تهیه‌کنندگان سینمایی مواجه شد. حسین فرحبخش، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، که به تازگی فیلم «ایکس لارج» را روانه پرده سینماها کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره ممنوعیت فروش بلیت نیم‌بها در خارج از روزهای سه‌شنبه گفت: این تصمیم شورای عالی تهیه‌کنندگان سینماست که بعد از کار کارشناسی دقیق اتخاذ شد.

وی افزود: نتیجه کارشناسی در این موضوع این بود که فروش نیم‌بهای شنبه‌ها آسیب جدی به فروش روزهای پایان هفته وارد کرده است تا جایی که افزایش فروش شنبه‌ها قادر به جبران آن نیست. علاوه بر این، با توجه به اینکه تعداد زیادی از سینماها اقدام به فروش نیم‌بهای شنبه کرده بودند، نوعی بی‌نظمی در فروش فیلم‌ها ایجاد شد که باعث شد در نهایت خود سینماداران متضرر شوند. باید با این موضوع مقابله می‌شد تا اینکه وزارت ارشاد وارد ماجرا شد و اقدام به کارشناسی کرد.

هر سینما به سلیقه خود قیمتی برای بلیت‌ تعیین می‌کرد

فرحبخش با اشاره به تاریخچه فروش نیم‌بها در کشور گفت: در سال‌های گذشته سینما ماندانا در شرق تهران روزهای شنبه را نیم‌بها اعلام کرد. این اقدام هم برای سینمادار خوب بود و هم تهیه‌کننده؛ ولی امروز تعداد بسیاری سینما اقدام به فروش نیم‌بهای شنبه‌ها کردند. هر کدام از این سینماها به سلیقه خود قیمتی برای بلیت‌ها تعیین می‌کردند؛ در حالی که قیمت بلیت سینما مشخص است و هیچ‌کس نباید بتواند آن را تغییر دهد.

وی افزود: الان قیمت بلیت سینما خیلی ارزان است. بلیت سینماهای مدرن 18 هزار تومان و سینماهای ممتاز 13 هزار تومان است. البته این قیمت روزهای آخر هفته است و بقیه روزها قیمت پایین‌تر است. اگر عده‌ای نمی‌توانند همین بلیت ارزان را بخرند، تهیه‌کنندگان نباید هزینه‌اش را بدهند.

مصوبه ممنوعیت فروش بلیت نیم‌بها حتی یک رأی مخالف نداشت

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به توافق نظر صاحبان سرمایه‌های سینمایی در کشور در لغو فروش نیم‌بهای فیلم‌ها گفت: ممنوعیت فروش بلیت نیم‌بها با اتفاق آراء در شورای عالی تهیه‌کنندگان به تصویب رسید و حتی یک رأی مخالف نداشت. این اتفاق نظر نشان می‌دهد که هیچ‌گونه اختلاف نظری بین تهیه‌کنندگان درباره زیان‌آور بودن این بی‌نظمی در فروش سینماها وجود نداشت.

همه سانس‌های صبح نیم‌بها می‌شود

فرحبخش در پایان درباره روش جدید فروش نیم‌بها در سینماها گفت: قرار است سانس‌های صبح تا 2 بعدازظهر - به جز روزهای پنج‌شنبه و جمعه - نیم‌بها شود.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار