اطلاعیه شورای‌ عالی تهیه‌کنندگان درباره رواج دستمزدهای نامتعارف در سینما

تهران (پانا) - شورای‌ عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران اطلاعیه‌ای از مقابله با رواج دستمزدهای نامتعارف خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۷۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعیه  شورای‌ عالی تهیه‌کنندگان درباره رواج دستمزدهای نامتعارف در سینما

متن اطلاعیه به این شرح است:

«به نام خدا

همکاران ارجمند، تهیه‌کنندگان محترم سینمای ایران

وظیفه همه ما حراست از کیان سینما است در این راستا سلامت بنیان‌های اقتصادی سینما بر دوش تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینمای ایران است.

با کمال تأسف مدتی است با افزایش بی‌رویه و غیرمتعارف هزینه‌های تولید خصوصاً در بخش دستمزدها روبرو هستیم.

ما نظم‌دهنده و آرایش‌دهنده سینمای کشور هستیم بدین سبب و به منظور حراست از شرافت حرفه‌ای و امنیت سرمایه مصمم هستیم با اجرای برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت در اصلاح شیوه‌های تولید اقدام کنیم.

مهمترین اصل رعایت تعادل در نظام تولید به نسبت پیش‌بینی‌های درآمدی است. اصلی که متاسفانه به شدت توسط برخی از همکاران و سرمایه گذاران مخدوش شده است و این امر علاوه بر ایجاد شکاف‌های حرفه‌ای باعث سوء استفاده‌های خطرناکی در عرصه اقتصادی صنعت تصویر شده است.

به همه تهیه‌کنندگان آثار تصویری اعم از سینمایی و نمایش خانگی تاکید می‌کنیم زین پس صرفاً باید در چهارچوب قواعد مدنظر فعالیت نمایند و در صورت عدم رعایت سطح دستمزد و عقد قراردادهای نامتعارف با پرداخت‌های خارج از عرف به بازیگران، تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار مسئول خواهند بود و بنا بر تشخیص کمیته تشخیص و بررسی شورای عالی، تهیه‌کنندگان متخلف، متحمل جرائمی سنگین و جدی همچون تعلیق فعالیت، عدم همراهی صنفی و محدودیت هایی مشابه را خواهند داشت و فعالیت سرمایه‌گذاران متخلف نیز ممنوع و محدود خواهد شد.

ما خواهان شفافیت درخصوص اعلام منابع سرمایه‌گذاری و قراردادهای فی‌مابین هستیم و این امر را لازمه سلامت تولید در سینمای ایران می‌دانیم.

به یقین همه همکاران ما در نظام تولید آثار و سازمان سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مدافع و پشتیبان این رویکرد هستند و از آنان خواهان همراهی هستیم.

رونق سینمای ایران در سال‌های اخیر مدیون تلاش همه دست‌اندرکاران سینمای ایران است و نباید اجازه دهیم دستمزدهای ناهنجار، همدلی و همراهی و همکاری همه ما را دچار خدشه کند.

با آرزوی عزت و سربلندی سینمای ایران، شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار