جایگاه محرومین و مستصعفین ، در دهه کرامت کجاست ؟

قم (پانا) - همانطور که شاهد هستید هرساله جشن ها و مراسماتی با عنوان " دهه کرامت " در سه شهر مشهد ، قم و شیراز برگزار میشود . هر سال با شکوه تر از سال قبل !

کد مطلب: ۹۲۶۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه محرومین و مستصعفین ، در دهه کرامت کجاست ؟

طبق اعلام معاونین فرهنگی سه حرم مطهر ، عمده ی برنامه ها در این دهه ، برگزاری مراسمات و سخنرانی و جلسات مدیحه سرایی و ... است .
سئوال این است ؛ حال که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ( خصوصا مردم شریف و انقلابی و رنج کشیده ی قم ) در این سالهای سراسر تحریم و گرانی ، به زیر خط فقر رسیده ، آیا روا نیست که در دهه کرامت گوشه چشمی به حال " محرومین و مستضعفین " که اکثرا هم در مجاورت حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) ساکن هستند ، بشود ؟

جایگاه محرومین و مستضعفین در دهه کرامت کجاست ؟

این بودجه هایی که برای برگزاری دهه کرامت در نظر گرفته میشود و هزینه هایی که از حرم مطهر پرداخت میشود ، چه مقدار در این دهه به محرومین و مستضعفین اختصاص پیدا میکند ؟

آیا رسیدگی به محرومین و مستضعفین در قم ، منویات رهبر معظم انقلاب نیست ؟ ایشان در قسمتی از حکم انتصاب تولیت محترم آورده اند :
" وظیفه‌ی بزرگ آن جناب، جدیت در حفظ و حراست از کرامت بارگاه و متعلقات آن و تلاش لازم برای آسایش زائران و مجاوران و نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و خدمت به محرومان و مستضعفان و توسعه و بهسازی آن کانون علم و معنویت است."

و همچنین در کلام حضرت امام خمینی (ره) شاهدیم که ایشان هیچ گاه از پابرهنگان غافل نبودند و در بیاناتی خطاب به مسئولین در تاریخ ۶۵/۲/۰۸فرمودند :
"خود را از مردم پابرهنه و مستضعف و بی پناهی که تمام عزت ما رهین منت و خدمت آنان است ، دور نسازید"
و همچنین در قسمتی از وصیت نامه خود نوشتند :
" به همه در کوشش برای رفاه طبقات محروم وصیت میکنم که خیر دنیا و آخرت شماها در رسیدگی به حال محرومان جامعه است "

در پایان امیدواریم در این دهه کرامت ، شاهد خدمت و رسیدگی و رفع مشکلات محرومین و مستضعفین باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار