معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان : کانون ها، معین و مکمل فعالیت های تربیتی و فرهنگی مدارس هستند

سنندج(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در دوره توانمند سازی روسای کانون های فرهنگی تربیتی شهرستان ها و مناطق تابعه استان گفت: کانون ها، معین و مکمل فعالیت های تربیتی و فرهنگی مدارس هستند .

کد مطلب: ۹۲۶۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان : کانون ها، معین و مکمل فعالیت های تربیتی و فرهنگی مدارس هستند

حجت الله نریمانی معاون پرورشی وفرهنگی اموزش و پرورش کردستان ،در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، گفت: این دوره با محوریت فعالیت های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برگزار می شود .

وی با اشاره به فعالیت 30 کانون در سطح استان، کانون ها را ظرفیتی برای پر کردن خلاء های موجود به عنوان معین مدارس در فعالیت های تربیتی و فرهنگی عنوان نمود و گفت: در حقیقت فعالیت کانون ها، مکمل فعالیت های تربیتی ، فرهنگی و هنری در مدارس است و با توجه به اقبال والدین برای ثبت نام فرزندانشان در این مراکز، باید این مراکز محیطی پویا ،فعال و با نشاط در اجرای فعالیت های تربیتی و فرهنگی باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان در ادامه به اقدامات خوب اداره کل فرهنگی هنری و فضاهای پرورشی و اردویی وزارت آموزش و پرورش در پویا کردن کانون ها پرداخت و اظهار داشت: مهارت آموزی باید محور فعالیت کانون ها باشد و یکی از برنامه های موثر در این زمینه، برگزاری و اجرای مطلوب جشنواره دستاوردهای کانون ها می باشد.

وی افزود : خوشبختانه با پیگیری های مسئولین وزارتی در حوزه اداره کل فرهنگی و هنری، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، جایگاه مدیران و کارشناسان کانون ها تثبیت شده است.

نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت :کانون محل فعالیت های دانش آموزان است و با حضور با نشاط دانش آموزان معنا پیدا می کند .لذا مدیران کانون ها باید نسبت به برنامه ریزی فعالیتها، با توجه به علایق و استعدادهای دانش آموزان و ایجاد محیطی با نشاط و شاداب ، زمینه بروز استعدادها و نیز تقویت هویت دینی ، ملی و فرهنگی آنان را فراهم نمایند.

وی در پایان ، رعایت کامل ضوابط مالی، نحوه جذب مربی و استفاده بهینه از امکانات کانون ها را یاد آور شد . معاون

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار