مسابقات قرآن ، عترت و نماز فرهنگیان راهی برای قرب الهی است

مشهد(پانا)- چهارمین دوره از مسابقات نماز و قرآن و عترت فرهنگیان در مشهد مقدس برگزار شد که به گفته داوران بخش های مختلف از ارتقای سطح کیفی بهرمند بوده و همچنین به گفته برخی متسابقین راهی برای قرب الهی آنان است.

کد مطلب: ۹۲۶۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات   قرآن ، عترت و نماز فرهنگیان راهی برای قرب الهی است

فریبا حاجی علی عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا دانشیار گروه فقه و حقوق اسلامی داور شیوه های تدریس احکام در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: باتوجه به اینکه این چهارمین دوره از مسابقات هست تفاوت های زیادی با دوره های اول دارد . هرسال ماشاالله شاهد ارتقا سطح کمی و کیفی هستیم.

وی افزود: به لحاظ کیفی هم اکنون خود متسابقین متوجه شده اند که چه نکاتی مهم هستند و چه مسائلی باید حین اجرا رعایت شوند و همین مسئله قطعا روند رو به رشدی را رقم میزند.

حاج علی ادامه داد: الحمدالله امسال علاوه بر این مسئله که آمادگی های پیش از مسابقات را هم داشتیم به طوری که افراد کارهای خود راب رایمان ارسال کردند و یک بخش نظارت و داوری هم پیش از مسابقات داشتیم.

وی افزود: این نشان دهنده این هست که به هرحال همگامی با مسئولین و مجریان این مسابقات خیلی مهم هست و این می‌طلبد که از سال های بعد دقت بیشتری داشته باشند و نکاتی را که ما تذکر می‌دهیم را جدی تر بگیرند تا منجر به ارتقاء سطح آنها شود.

حاج علی گفت: این بخشی از امتیاز این دوره بود چون در تمام دوره ها از همه استان ها حضور دارند ولی در این دوره برخی استان ها حضور ندارند و این درواقع یک تذکر جدی بوده که از این به بعد تمامی مراحل را طبق همان دستور کاری که از آنها خواسته شده است مورد اجرا بگذارند و انشالله در سال های بعد شاهد این خواهیم بود که تلاش جدی تری هم از متسابقین و هم از مسئولین صورت بگیرد که بتوانیم نواقص کار را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

وی افزود: از مسئولین محترم این تقاضا را داریم که برای مرحله بعد اطلاع رسانی ها دقیق تر و سریع تر صورت بگیرند و در واقع بر نکاتی که مدنظر هستند در تمام استان تمرکز بیشتری صورت گیرد. چون مشاهده شده که بعضی از استان ها خودشان از انگیزه بسیار بالایی برخوردارند و مطالبه گری میکنند و پای کار آمده و برای مربیان خود دوره های آموزشی میگذارند .

دانشیار گروه فقه و حقوق اسلامی گفت: من فکر میکنم ماباید استان هایی را هم که خیلی فعالیتی ندارند را تشویق به جنب و جوش و فعالیت کنیم چون این مطالبه گری از طرف استان هاباعث ارتقای سطح کار ارائه شده می شود .

وی افزوذ: من فکر میکنم که این مطالبه گری باید از ناحیه مسئولین صورت بگیره و مشوق فعالیت استان های کم فعالیت تر شود.

معصومه عباسی نظری داور تجوید در بخش قرائت در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار پانا گفت: الحمدالله کیفیت مسابقات آموزش و پرورش در قسمت قرآن_نماز_عترت فرهنگیان که این دوره چهارمین دوره برگزاری آن است، عالی است.

وی افزود: نظم و انظباط در برگزاری این دوره از مسابقات و اینکه همه چیز سرجایش است اهمیت بسزایی دارد. این مسابقات واقعا خوب برگزار می شوند و این کیفیت هر ساله در حال ارتقاست .

عباسی ادامه داد: به‌طوری که اگر در دوره های قبلی سال های گذشته بخش حفظ کل در مسابقات نبوده است در این دوره در مسابقات گنجانده شده است که من از این جهت به مسئولین تبریک عرض می نمایم.

او اظهار کرد: از دیگر نکات مثبت این دوره می‌توان به برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی نیز اشاره کرد که بسیار مفید واقع شدند.

عباسی گفت: خیلی از متسابقین این دوره در دوره های قبل هم شرکت داشته اند و باز به یکی دیگر از کارهای شایسته ای که آموزش و پرورش انجام داده است می‌توان به به کار گرفتن قاری های خوبمان در استان های مختلف اشاره کرد که البته من دقیق اطلاعی ندارم که استخدامی هستند یا غیر استخدامی ولی به کار گرفته شدن این قاریان نکته مثبتی هست در امر آموزش و تعلیم و تعلم قرائت قرآن برای بچه های مدارس آن استان ها است.

وی افزود: امیدوارم سال به سال به تعداد شرکت کنندگان این مسابقات افزوده شود و آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت کنندگان دارم.

داور تجوید این دوره از مسابقات گفت: من فکر میکنم هرچقدر خود دبیران در مسابقات شرکت کنند تجربه های بیشتری کسب کرده و وقتی در کارگاه های آموزشی ما شرکت میکنند قطعا به نقاط ضعف و قوت خود پی میبرند و این باعث می شود برای مراحل بعدی ایرادات وارده بر کاراهایشان را رفع نموده و با آمادگی بیشتری در مرحله جدید شرکت نمایند که قطعا باعث ارتقای سطح آنها خواهد شد. به همین مناسبت در کنار تمام موارد گفته شده متعلمین آنها نیز سود میبرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار