کنترل فشار خون، جان مادر باردار و نوزاد کاشانی را نجات داد

کاشان ( پانا) - مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان، از نجات جان مادر بارداری خبر داد که برای کنترل فشار خون خود به پایگاه سنجش فشار خون این مجتمع مراجعه کرده بود.

کد مطلب: ۹۲۵۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کنترل فشار خون، جان مادر باردار و نوزاد کاشانی را نجات داد

سید محمد حسین مکی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: این خانم 30 ساله با فشار خون بالا شناسایی می شود که پس از چند مرتبه تکرار سنجش، جهت درمان و کنترل فشار خون، به پزشکان بخش زایمان ارجاع داده شد.

وی افزود: پس از معاینه های اولیه، دستور پایان بارداری مادر در هفته 26 داده شد و برای نجات جان مادر و نوزاد ، بلافاصله به صورت اورژانسی به اتاق زایمان منتقل شد.

مکی گفت: بعد از انجام یک عمل جراحی موفقیت آمیز، مادر به بخش بستری و نوزاد نیز جهت ادامه درمان به بخش NICU بیمارستان منتقل شدند که در حال حاضر حال وضعیت عمومی مادر و نوزاد مساعد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز از مشارکت یک صد هزار نفر از شهروندان بالای 30سال، زنان باردار و بیماران کلیوی ساکن شهرستانها کاشان و آران و بیدگل در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون خبر داد.

سید علیرضا مروجی، ضمن تشکر از شرکت مردم در این بسیج ملی اظهار کرد: مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت، بیمارستان ها و ایستگاه های سیار سنجش فشارخون تا 15 تیزماه آماده پذیرش شهروندان خواهد بود.

وی تصریح کرد: فشارخون، یکی از مهم ترین تهدید های سلامتی شناسایی شده که زمینه ابتلا به بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر را مهیا می‌کند اما در صورت درمان به موقع، مانع از مرگ و میرهای زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن کلیه و سکته مغزی می شود.

به گزارش پانا، بسیج ملی کنترل فشارخون از 27اردیبهشت آغاز و تا 15تیرماه در سراسر کشور اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار