مشارکت 57 هزار نفر از مردم کاشان و آران و بیدگل در پویش کنترل فشارخون

کاشان ( پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیش از 57 هزار نفر از شهروندان ساکن در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در پویش ملی کنترل فشارخون شرکت کردند که 40 هزار نفر در کاشان و بیش از 17 هزار نفر در آران و بیدگل بوده است.

کد مطلب: ۹۲۲۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت  57 هزار نفر از مردم کاشان و آران و بیدگل در  پویش کنترل فشارخون

ابراهیم کوچکی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: حدود 250 هزار نفر از شهروندان این دو شهرستان بالای 30 سال سن داشته و مشمول پیوستن به این کمپین هستند.

وی افزود: با توجه به آمارها، تاکنون 24 درصد از شهروندان ساکن در حوزه ماموریت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پویش ملی کنترل فشار خوت شرکت کرده اند که این رقم در سطح کشور حدود 25 درصد است.

وی تصریح کرد: متاسفانه حدود 40 درصد از افراد در کشور مبتلا به فشار خون بالا هستند که از بیماری خود، اطلاع نداشته که بایستی در این راستا اقدام کنند مرگ های ناشی از سکته های قلبی و مغزی در کشور کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: فشارخون بالا، عامل مهم بروز سکته های مغزی- قلبی و نارسایی کلیه است که با تشخیص به موقع و رعایت سبک زندگی سالم می توان بیماری فشارخون را کنترل و از بروز عوارض ناشی از آن جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در اجرای پویش ملی کنترل فشار خون، دو هزار و 500 نفر از پرستاران و 70 نفر از دانشجویان پرستاری به طور داوطلبانه در اجرای این پویش شرکت کردند.

وی تصریح کرد: فشار خون بالا وضعیتی نیست که بیمار مدتی دارو بخورد و بعد به خاطر طبیعی بودن فشارخون، دارو را قطع کند و درمان را کنار بگذارد. باید فشار خون را برای طول مدت زندگی تحت کنترل در آورد.

وی افزود: فشارخون، یک بیماری خاموش و بی علامت فیزیکی خاص، خطرناک و گاه مرگبار است. بنابراین، مردم باید بی حالی و خستگی عمومی و نیز سردرد که دونشانه شایع و مهم خطر فشار خون بالا هستند را جدی بگیرند.

کوچکی گفت: عدم قطع دارو ها به خاطر عوارض احتمالی و یا تمام شدن قرص ها و مصرف درست آن طبق دستور پزشک، مراجعه دوره ای به پزشک و مدیریت استرس را مهم ترین توصیه ها برای کنترل فشار خون و کاهش عوارض آن است.

به گزارش پانا، بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف اطلاع رسانی و افزایش سواد سلامت جامعه، شناسایی و کشف موارد فشار خون بالا و شروع درمان بیماران مبتلا به فشارخون بالا تا 15 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار