حمیدرضا زارع

دومین همایش پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط در گلبهار رکورد ورزش های همگانی کشور را شکست

از پیاده روی خانوادگی تا پروازهای نمایشی در گلبهار

گلبهار(پانا)-رئیس هیئت ورزش های همگانی استان به جابه جایی یک رکورد در گلبهار اشاره کرد و گفت: گلبهار رکورد ورزش های همگانی در بعد جمعیتی را در سطح کشور شکست.

کد مطلب: ۹۲۵۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دومین همایش پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط در گلبهار رکورد ورزش های همگانی کشور را شکست

به مناسبت هفته قوه قضائیه و هفته جهانی المپیک،همایش های پیاده روی در شهرهای مختلف سراسر ایران برگزار شد که گلبهاری ها با بیش از 73 هزار نفر در گلبهار رکورد زدند و بیشترین حضور مردمی در ورزش همگانی کشور را به خود اختصاص دادند.این همایش پیاده روی از میدان ابن سینا واقع در شهر جدید گلبهار تا مجموعه تفریحی-توریستی سنجاقک(دریاچه)گلبهار به مسافت حدود 4/5 کیلومتر با جمعیتی 70 هزار نفری صورت پذیرفت.

در پایان همایش پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط گلبهار در طی مراسمی که همزمان از دو شبکه تلویزیونی(شبکه سه و شبکه استانی خراسان رضوی) پخش زنده داشت از ورزشکاران،گروه پسران خورشید(تنها نماینده خراسان بزرگ در برنامه عصر جدید)،باستانی کاران و ورزشکاران ورزش زورخانه ای دعوت به عمل آمد تا برای مردم برنامه های خود را اجرا کنند.همچنین محسن میرزازاده خواننده محبوب کشور هم همراه با گروه بوران از شیروان در جمع مردم ورزشکار و پرشور گلبهار،سه آیتم را اجرا کردند.از دیگر حاشیه های برگزاری این همایش هم می توان به پروازهای نمایشی(ایر شو)فرودگاه گلبهار،همزمان با برگزاری مراسم اشاره کرد.برنامه صبح و نشاط گلبهار با اجرای شهریار صفاجو،آرمین رهبر و رامین ضابطی حال و هوای خاص دیگری را به این مراسم صبحگاهی داده بود.


دهقان:امکانات حال حاضر گلبهار کفاف جمعیت آن را نمی دهد

محمد دهقان نماینده مردم چناران،گلبهار،طرقبه و شاندیز به عنوان اولین سخنران در جمع 70 هزار نفری مردم گلبهار در دریاچه مجموعه تفریحی و تورستی سنجاقک گلبهار،ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این برنامه و حضور همه مردم گلبهار،چناران و مشهد در این همایش پیاده روی،در پاسخ به امکانات و مشکلات زیرساختی ورزشی در شهر جدید گلبهار اظهار کرد:قطعا جمعیت و ظرفیتی که در گلبهار وجود دارد،نیازمند خدمات رسانی هر چه بهتر است چراکه امکانات ورزشی،عمرانی،درمانی و... کفاف جمعیت ساکن این شهر را نمی دهد و این موردی روشن است.

وی افزود: همچنین زیرساخت های مختلف به خصوص امکانات ورزشی این شهر نیز برای چنین جمعیتی کفایت نمی کند و ما به اندازه نیازی که در شهرستان چناران و به ویژه شهر جدید گلبهار داریم باید به آنها امکانات اختصاص دهیم و امیدوارم شاهد رشد بیشتری در این خصوص در شهر جدید گلبهار باشیم.

دهقان از مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر مسئولین استانی درخواست کرد تا نگاه ویژه تری به این شهر جدید داشته باشند و در ادامه اظهار کرد: گلبهار امروز،گلبهار10 سال پیش و 5 سال پیش نیست،حتی گلبهار 1 سال پیش هم نیست این به مثابه این است که شهری همچون گلبهار با ظرفیت های ویژه،روز به روز جمعیت فزاینده ای را در خود اسکان می دهد.

محمد دهقان همچنین به ارتقاء شهر جدید گلبهار از بخش به شهرستان هم گریزی زد و ادامه داد:این شهر استعداد کامل برای شهرستان شدن را دارد که این کار تمام شده محسوب می شود و به زودی شهر گلبهار به شهرستان ارتقاء خواهد یافت و این مورد با همت وزیر کشور به نتیجه رسیده و در حال طی کردن آخرین مرحله در دولت است.


21 نماینده از استان خراسان رضوی در المپیک و پارالمپیک حاضر خواهند بود

فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات دکتر دهقان به دلیل همراهی کردن ورزش استان و پیگیری مصوبات این اداره و همچنین فدراسیون ورزش های همگانی کشور،اظهار کرد: توسعه ورزش در استان خراسان رضوی در همه زمینه ها در حال انجام است و خوشبختانه در بحث ورزش همگانی بر اساس آخرین اطلاعاتی که جمع آوری کرده ایم،رتبه اول کشور در توسعه ورزش را دارا هستیم و رتبه دوم کشور را در بحث استعدادیابی و ورزش قهرمانی را به خود اختصاص داده ایم.

وی در ادامه افزود: امسال با یاری استاندار و معاونین ایشان اعتبارات خوبی از طریق مقام عالی وزارت برای زیرساخت های ورزشی در استان به ما اختصاص داده شد که می توانیم حدود 90 پروژه ورزشی را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

فتاحی با اشاره به ورزش قهرمانی در استان خراسان رضوی افزود:امسال،سال بسیار مهمی را در پیش داریم چراکه در المپیک و پارالمپیک 21 ورزشکار را به عنوان نماینده کشور خواهیم داشت که با برنامه ریزی های خوبی که داشته ایم شاهد موفقیت های ورزشکاران استان خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مردم ورزشکار گلبهار گفت:امروزه ورزش همگانی و همایش های پیاده روی براساس سیاست های فدراسیون ورزش های همگانی و وزارت ورزش و جوانان در حال توسعه است تا ورزش همگانی در بین خانواده ها جای خود را باز کند که خوشبختانه در خراسان رضوی این اتفاق صورت پذیرفته است.

فتاحی اشاره کرد: بهترین عاملی که می تواند از بیماری ها پیشگیری کند و هزینه های سرسام آور درمانی را کاهش دهد؛ورزش است.

فاز انتهایی مسیر قطار حومه ای گلبهار به مشهد عملیاتی خواهد شد

هومن گریوانی،مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در مراسم پایانی همایش پیاده روی صبح و نشاط گلبهار و قرعه کشی یک دستگاه خودرو تیبا و اهدای جوایز،در ابتدای سخنان خود با ارائه توضیحات مختصری از شهر جدید گلبهار افزود:اقدامات بسیار خوبی در چند سال اخیر به ویژه در دولت یازدهم صورت پذیرفته است و اخیرا جلسه ای با قرارگاه خاتم الانبیاء در خصوص فاز انتهایی مسیر پروژه برقی قطار گلبهار به مشهد و بالعکس را داشته ایم و توانستیم قرارداد 600 میلیارد تومانی را منعقد کنیم تا این قرارگاه گالری انتهایی(تونل اتصال قسمت پایانی مسیر به سه راه طرقبه و شاندیز) را احداث نمایند.

گلبهار رکورد ورزش های همگانی در بعد جمعیتی را در سطح کشور شکست

امیر،رضاآذریان،رئیس هیئت ورزش های همگانی استان خراسان رضوی نیز هدف از اجرای ورزش همگانی و برنامه خوب صبح و نشاط صداوسیما را ایجاد دورهمی ورزشی دانست و افزود:اجرای چنین برنامه هایی خانواده ها را در کنار همدیگر جمع تا زندگی را با یک صبح زیبا آغاز کنند.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان به جابه جایی یک رکورد در گلبهار اشاره کرد و گفت: گلبهار رکورد ورزش های همگانی در بعد جمعیتی را در سطح کشور شکست.

امیر آذریان اضافه کرد: تا قبل از برگزاری چنین همایشی در گلبهار ما بر این باور بودیم که فریمان رکورد ورزش های همگانی را در کشور شکسته است؛اما با برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در گلبهار،برای بار دوم در ایران رکورد زدیم.

گلبهار نگین استان است

همچنین قربانی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم اشاره کرد:گلبهار در غرب مشهد و استان واقع شده است و زمینه بسیار ویژه ای را داراست چراکه بزرگترین سرمایه آن حضور اجتماعی بالای مردم است که تمام خدمات زیرساختی این شهر،با نشاط اجتماعی و این سرمایه بزرگ تکمیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار در ادامه مباحث خود گلبهار را نگین استان برشمرد و خاطرنشان کرد:به امیدخدا تلاش خواهیم کرد که سرمایه بزرگ اجتماعی و پتانسیل های شهر جدید گلبهار را تبدیل به یک فرصت اقتصادی و یک فرصت زندگی نمائیم که شهر جدید گلبهار نمونه استان خراسان رضوی است و یک شهر متعالی ایرانی-اسلامی است.

قلیچی سرپرست فرمانداری شهرستان چناران نیز دیگر سخنران این همایش پیاده روی بود که ضمن بزرگداشت یاد و خاطره بخشدار فقید شهرجدید گلبهار مجیدرضا معشوقی،به زبان کردی از همه مردم به خاطر حضور در این همایش تشکر و قدردانی کرد و در ادامه خبر داد:در سطح شهرستان چناران هزار اشتغال را برای مردم گلبهار ایجاد کرده ایم و شهرک صنعتی گلبهار را با همکاری نماینده مردم این شهرستان در مجلس احداث خواهیم کرد.

انتقاد امام جمعه گلبهار از اعلام جمعیت این شهر توسط برخی افراد

حجت الاسلام والمسلمین مروج امام جمعه شهر گلبهار هم به عنوان آخرین سخنران این مراسم به انتقاداتی پرداخت و در ابتدا ضمن خداقوت به همه مسئولین و مردم شریف گلبهار از همه مردم و برگزارکنندگان همایش پیاده روی و شرکت کنندگان تقدیر و تشکر نمود و یک پیام کوتاه قرآنی را به اطلاع مردم رساند و اظهار کرد:مردم باید از مسئولین مطالبه کنند.

وی افزود:در زمان پیامبر(ص) جمعی بودند که حق را پنهان می کردند؛خداوند نیز در قرآن رسما اعلام داشته است که(و لا تکتم الحق) یعنی اگر چیزی روشن است و آشکار،آن را پنهان نکنید.

امام جمعه شهر گلبهار در ادامه اشاره کرد:جمعیت گلبهار را 35 هزار نفر اعلام کرده اند اما باید گفت که حضور مردم در این همایش پیاده روی همان 35 هزار نفر است! چرا مسئولین و بعضی دست اندکاران حق را پنهان می کنند؟چه کسانی حق را پنهان می کنند؟ متن قرآن است که می فرماید:( و لا تکتم الحق و انتم تعلمون)؛این جمعیت حاضر در دریاچه گلبهار که در این ورزش همگانی شرکت کرده اند گواه این قضیه هستند،و شاید این جمعیت نصف جمعیت حاضر در گلبهار باشد چراکه در این ایام از سال بسیاری از مردم به مسافرت رفته اند یا اینکه به هر دلیلی نتوانسته اند به این همایش بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مروج امام جمعه شهر گلبهار در بخشی مرتبط با همین موضوع اظهار کردند:در واقع جمعیت 35 هزار نفری که برای گلبهار اعلام داشته اند بسیار کمتر از آن چیزی است که امروز به چشم می خورد.

در پایان این مراسم و در طی قرعه کشی جوایز این همایش،علی بهمن آبادی کارگر ساده ای که 2 برگ قرعه کشی در صندوق ها انداخته بود؛علی رغم مخالفت مدیرعامل و دست اندکاران برگزار کننده با موافقت همه مردم برنده یک دستگاه خودروی تیبا شد،همچنین علی محمدی نیز برنده کمک هزینه ۳۰۰ میلیون ریالی خرید آپارتمان شد.

قابل ذکر است که با نظارت نماینده هیئت ورزش های همگانی استان،نماینده حراست شرکت عمران گلبهار و رئیس نمایندگی ورزش و جوانان گلبهار قرعه کشی دیگر جوایز همایش پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط شامل 100 دستگاه دوچرخه،10 عدد کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و 15 پرواز تفریحی در فرودگاه گلبهار،طی مراسمی در شرکت عمران برگزار و اسامی از سایت آن شرکت اطلاع رسانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار