مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد در جمع مدیران متوسطه دوره دوم

برنامه محوری جزئی از ذات کار مدیریت است و مدیران برنامه محور اندیشه بالایی دارند.

مشهد (پانا)- کارگاه دانش افزایی ویژه مدیران مدارس متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد به میزبانی دبیرستان دخترانه نمونه دولتی علامه طباطبایی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۵۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه محوری جزئی از ذات کار مدیریت است و مدیران برنامه محور اندیشه بالایی دارند.

محسن روحانی نیا مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ مشهد در جمع مدیران متوسطه دوره دوم گفت: برنامه محوری جزئی از ذات کار مدیریت است و مدیران برنامه محور اندیشه بالایی دارند. یک مدیر موفق دوردست را می‌بیند و محدود به نزدیک نیست، مسیر راه خود را مشخص کرده و استوار در آن قدم برمی‌دارد و برای هر گام خود برنامه‌ریزی دارد.

روحانی نیا افزود: اگر مدیری به کار و برنامه‌های خود ایمان و اعتقاد داشته باشد آن را به بهترین نحو ممکن انجام خواهد داد، زیرا ایمان قوی به فعالیت و برنامه‌ها ما را به هدف خواهد رساند.

سلاح ایمان در مدیریت کارگرترین سلاح بوده و ایمان قلبی باعث به ثمر رسیدن برنامه‌های یک مدیر است.

وی اظهار کرد: استمرار در مدیریت شرط اساسی کار است. استمرار در نگاه به دانش‌آموز، اولیا و همکاران که سه محور اصلی ارتباط یک مدیر بوده و تمام برنامه ریزی‌های یک مدیر باید حول این سه ضلع اصلی مدیریت آموزشگاهی باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد در ادامه به آفت‌های مدیریت اشاره کرد و افزود: روزمرگی بزرگ‌ترین آفت مدیریت بوده و اگر یک مدیر در این شرایط بماند خطرات بسیاری برای او اتفاق خواهد افتاد، ازاین‌رو باید تلاش کرد تا این‌گونه آفت‌ها و موانع از سر راه برداشته شود.

وی گفت: موانع و آفت‌های مدیرت آموزشگاهی مسئله‌ای است که یک مدیر را از اهداف و آرمان‌های اولیه دور می‌کند. این‌گونه موانع و مشکلات در نظام تعلیم و تربیت وجود دارد و یک مدیر باید از بین روش‌های موجود در علم مدیریت بهترین گزینه را انتخاب نماید.

وی افزود: تجربه یکی از مواردی است که در مدیریت باعث از بین رفتن آفت‌های موجود می‌شود. تجربه و علم مدیریت دو بال کمک برای رسیدن به اهداف مدیریتی است.

وی در پایان اظهار کرد: در سند تحول بنیادین نظام آموزشی باید دانش‌آموز و معلم را به حیات طیبه برسانیم.حیات طیبه نهایت کار است و نیازمند ملزوماتی برای رسیدن به آرمان است، بسیاری از مسائل باید رعایت شود تا آموزش و پرورش به‌غایت سند تحول بنیادین خود برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار