مدیر آموزش و پرورش بناب: استقلال، دقت و سرعت از ویژگی های مهم یک خبرنگار هستند

تبریز (پانا)- مدیر آموزش و پرورش بناب، داشتن استقلال و دوری از هرگونه وابستگی جناحی و دقت و سرعت در انتشار مطالب را از ویژگی های مهم خبرنگاران برشمرد.

کد مطلب: ۹۲۵۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش بناب: استقلال، دقت و سرعت از ویژگی های مهم یک خبرنگار هستند

محمود قهرمانی در دوره آموزش اصول خبرنویسی و عکاسی پانا در کانون فرهنگی و تربیتی 13 آبان شهرستان بناب بیان کرد: اگر فرآیند توسعه کشورها در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی و.. را در طول تاریخ بررسی کنیم به جایگاه خبرنگار که در توسعه نقش مهمی را ایفا کرده اند، پی خواهیم برد.

وی ادامه داد: خبرنگاران چشم تیزبین جامعه هستند و می توانند انحراف های سازمان ها و ارگان ها را گوشزد کنند و حالت خود کنترلی ایجاد کنند و کشور را به سمت آرمان های آن جامعه هدایت کنند.

مدیر آموزش و پرورش بناب افزود: آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نیست و نمی تواند عاری از اشتباه باشد و خبرنگاران می توانند با بیان نقاط قوت و ضعف، ما را در اداره این مجموعه بزرگ انسان ساز کمک کنند.

قهرمانی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های خبرنگار گفت: خبرنگار باید با حفظ استقلال و به دور از هرگونه وابستگی جناحی و سیاسی مسائل و مشکلات و توفیقات جامعه را انعکاس دهد و هدفش فقط اعتلای کشور و نظام باشد.

وی تصریح کرد: هر خبرنگار باید در نگارش اخبار خود به سه ویژگی توجه داشته باشد؛ اول این که اطلاعات را دقیق بیان کند و دوم این که تمامی جوانب را در نظر داشته باشد و سوم این که اطلاعات را به موقع انتشار دهد.

سرپرست خبرگزاری پانا در استان نیز در این جلسه به تاریخچه تشکیل پانا اشاره کرد و گفت: پانا اولین و تنها خبرگزاری دانش آموزی در جهان است که با هدف شناسایی دانش آموزان مستعد و علاقمند به این حرفه و همچنین تقویت مهارت های اجتماعی دانش آموزان در حال فعالیت است.

بیتا غضنفر اقدم افزود: تجربه نشان داده، دانش آموزانی که در خبرگزاری پانا فعالیت کرده اند نسبت به هم سن و سالان خود در آینده، فرد موفق تری بوده اند.

دوره آموزشی اصول خبرنویسی و عکاسی برای ۸۰ نفر از دانش آموزان مستعد و علاقمند به حرفه خبرنگاری به همت خبرگزاری پانا آذربایجان شرقی و با حضور و تدریس بیتا غضنفر اقدم سرپرست خبرگزاری پانا استان، لیلا موثق کارشناس خبرگزاری پانا استان و مسعود سپهری نیا خبرنگار پانا و صدا و سیما استان و امیر حسین منادی عکاس پانا در کانون فرهنگی و تربیتی 13 آبان شهرستان بناب برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار