اجرای دوره های مهارت زندگی ضرورتی نوین برای اوقات فراغت دانش آموزان است

ایلام (پانا) مسعود پوررحیمی روان شناس و مشاور در گفتگوبا خبرنگار پانا ب ضرورت اجرای برنامه های مهارت های زندگی در طرح های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت:دراجرای این برنامه هاراه و روش های مدیریت در همه زمینه های زندگی ب دانش آموز ارایه می شود.

کد مطلب: ۹۲۴۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دوره های مهارت زندگی ضرورتی نوین برای اوقات فراغت دانش آموزان است

وی اوقات فراغت را ب عنوان اوقات آزاد یک دانش آموز یاد کرد و گفت: اوقات فراغت دانش آموزان یکی از یافته های مهم و تاثیر گذار جوامع متعدد ب شمار می رود ک اگر با فکر مدیریتی بهره ور مورد اهتمام قرار گرفته شود می توان نتایج بهینه ای به همراه داشته باشد.

این روان شناس متخصص دانش آموزان ایلامی در ادامه افزود: بایستی توصیه ها و پزوهش های روان شناسی رده های سنی جامعه هدف در برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان لحاظ کرد تا هر گروه بر اساس ویزگی های خاص خود از این زمان بهره برداری متناسب ببرند.

وی با اشاره ب دوران تسلط رسانه ها و تاثیر روزمره آنها بر فضای ذهنی دانش آموزان ،برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه ای برای دانش آموزان ضروری دانست و ادامه داد:می توان چنین دوره های تاثیرگذاری را در برنامه هایی ب عنوان اردوهای زندگی اجرا کرد که هرچه بهتر و بیشتر برای دانش آموز ملموس شود.

پوررحیمی با بیان این که قدم هایی برای اجرای چنین دوره هایی در استان برداشته شده است گفت:باید همه نهادهای فرهنگی برای توسعه این برنامه ها در کنار هم بکوشند زیرا پایه های بنیادی شخصیت اجتماعی هر فرد در دوران دانش اموزی او شکل می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک اولیا دانش آموزان و پرداخت وقت بیشتر در این حوزه بیش از وقت برای امورات روزمره خوراک و پوشاک فرزندان از این زمان طلایی ب دلیل زمان بیشتر با فرزندانشان بودن بهره و نتیجه لازم را ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار