معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی:

رویکرد نوین آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش کیفیت بخشی، مهارت آموزی و شایسته محوری است

آیین اختتامیه مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی، سیزدهمین جشنواره مهارت های هنری و اولین المپیاد مهارتی هنرجویان شاخه کاردانش استان خراسان رضوی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، جمعی از مسئولین استان و همچنین جمع کثیری از هنرجویان و هنرآموزان شاخه کاردانش استان در تالار شهر مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۴۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد نوین آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش کیفیت بخشی، مهارت آموزی و شایسته محوری است

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: رویکرد نوین آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش به سمت کیفیت بخشی، مهارت آموزی و شایسته محوری است و آموزش و پرورش خراسان رضوی علی رغم تمامی کمبودها در این خصوص گام های بزرگی برداشته شده است و کسب رتبه اول کشور در المپیاد شایستگی محور و همچنین کسب رتبه نخست کشور در المپیاد فرش نمونه هایی از موفقیت های آموزش و پرورش استان در این حوزه است.

وی افزود: استان خراسان رضوی حدود 8/7 درصد جمعیت هنرجویان هنرستان های سراسر کشور را به خود اختصاص داده است و میانگین توسعه متوازن در سطح کشور 38 درصد است که خوشبختانه این آمار در سطح استان خراسان رضوی بیش از 42 درصد است و از میانگین کشوری حدود 4 درصد بالاتر هستیم و این آمار نشان از اهتمام و توجه ویژه آموزش و پرورش استان به توسعه و گسترش هنرستان ها و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش دارد.

صابری تولایی تصریح کرد: در سطح استان خراسان رضوی 576 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش داریم که از این تعداد 245 هنرستان دخترانه و 331 هنرستان پسرانه است که از میان هنرستان های دخترانه 85 هنرستان مختص رشته های فنی و حرفه ای و 160 هنرستان مختص رشته های کاردانش است و از میان هنرستان های پسرانه نیز 107 هنرستان مختص رشته های فنی و حرفه ای و 224 هنرستان مختص رشته های کاردانش است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در استان خراسان رضوی تعداد 83 هزار و 545 هنرجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 34 هزار و 800 هنرجو در شاخه فنی و حرفه ای و 48 هزار و 745 هنرجو در شاخه کاردانش در حال تحصیل هستند.

شایان ذکر است در پایان مراسم از رتبه های برتر هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی، سیزدهمین جشنواره مهارت های هنری و اولین المپیاد مهارتی هنرجویان شاخه کاردانش استان خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار