سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:

استقبال از اندیشه های خلاق و ایده های نو در هفته فرهنگ رضوی

همدان(پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری ویژه برنامه دهه کرامت در همه شهرستان های استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۴۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
استقبال از اندیشه های خلاق و ایده های نو در هفته فرهنگ رضوی

علی مرادی نور در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اظهار کرد: اگر به زندگی و هجرت حضرت فاطمه معصومه (س) دقت کنیم شاهد مهرورزی خالصانه و عاشقانه خواهیم بود، ما در تاریخ فقط یک نمونه از رفتار فداکارانه خواهری برای برادر خود داریم و آن هم عملکرد حضرت زینب کبری (س) برای سیدالشهدا (ع) است.

مرادی نور خاطرنشان کرد: امسال همدان میزبان برگزاری هفته فرهنگ رضوی خواهد بود و در این زمینه از اندیشه های خلاق و ایده های نو استقبال می کنیم.

او بخشی از برنامه هایی که برای هفته فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده، عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن دختران آفتاب، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، خوشنویسی و کتاب، عیادت از کودکان سرطانی، همایش ادبی زمزمه خورشید از برنامه های هفته فرهنگ رضوی است.

مرادی نور تاکید کرد: نشست تخصصی کتابخوان رضوی، همایش تشکل های قرآنی و دهه کرامت، قصه گویی رضوی و نمایش فیلم با این موضوع از دیگر برنامه های هفته فرهنگ رضوی است که با همکاری دستگاه های فرهنگی و هنری استان برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال دبیرخانه شورا در ستاد عالی کانون های مساجد تشکیل شده است، گفت: شعار برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» است.

حمیدرضا ناهیدی افزود: دهه کرامت از روز پنجشنبه، ۱۳ تیرماه (اول ذی‌القعده) هم زمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با شعار «حضرت فاطمه معصومه (س)، جلوه کرامت و مهربانی» آغاز می‌شود.

او ادامه داد: شعار روز دوم مصادف با (۱۴ تیر ماه)، «در شادی اهل‌بیت (ع) شاد باشیم»، شعار روز سوم مصادف با ۱۵ تیر ماه «خدمت به مردم، لذت روحی نشاط معنوی» و شعار روز چهارم مصادف با ۱۶ تیرماه «رونق تولید، شادی و امید» انتخاب شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان تاکید کرد: روز پنجم دهه کرامت، همزمان با روز بزرگداشت امامزادگان، به نام «امامزادگان، ذخایر معنوی جامعه» نام‌گذاری شده است. در روز ششم دهه کرامت (۱۸ تیرماه) نیز همزمان با روز بزرگداشت شاه‌چراغ (ع)، ویژه برنامه‌ها با شعار «حضرت شاه‌چراغ (ع)، جلوه مودت و مقاومت» انجام می‌شود.

ناهیدی ادامه داد: روزهای هفتم، هشتم، نهم و دهم دهه کرامت (۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ تیرماه) به ترتیب با عنوان «مساجد، پایگاه ترویج مشارکت اجتماعی»، «شهدا، الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب»، «عفاف و حجاب، گوهر خانواده مهدوی» و «تشکل‌های مردمی، پرچم‌دار خدمت کریمانه» نام‌گذاری شده است.

او خاطرنشان کرد: آخرین روز از دهه کرامت که هم زمان با سالروز ولادت پر خیر و برکت ثامن‌الحجج، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در روز ۲۳ تیرماه (۱۱ ذی‌القعده) است همه برنامه‌ها با شعار «امام هشتم؛ جلوه رأفت، محور وحدت» انجام خواهد پذیرفت.

هفته فرهنگ رضوی از ١٣ تا ١٩ تیرماه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار