غضنفرآبادی: تسامح در مبارزه با فساد همدستی با فاسدان است

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران : باید سراغ دانه درشت‌ها، ریشه‌ها و ام‌الفسادها رفت

تهران (پانا) - رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران می گوید هیچ خط قرمزی برای برخورد با مفسد و مبارزه با فساد وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۲۳۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
غضنفرآبادی:  تسامح در مبارزه با فساد همدستی با فاسدان است

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی صبح امروز در نشستی خبری با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه اظهار کرد: همگی می‌دانیم همه انقلاب‌ها برای تثبیت خود نیاز به اقداماتی دارند. ایران هم از آن زمان دادگاه انقلاب را ایجاد کرد که در آن هنگام کارش با ضد انقلاب بود اما امروز در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: اینکه چرا نام دادگاه به نام انقلاب باقی است به خاطر این است که اسم مبارک انقلاب بر نام این دادگاه نهاده شده است. بر اساس قانون دادگاه انقلاب اسلامی رسیدگی به جرایم امنیتی، مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و اخلال در نظام اقتصادی است.
غضنفرآبادی با بیان اینکه دادگاه انقلاب اسلامی سرلوحه کار خود را از دستورهای رهبری در برخورد با مفاسد قرار داده است، گفت: هیچ خط قرمزی برای برخورد با مفسد و مبارزه با فساد وجود ندارد. اگر مسئولی چشمش را به روی فساد ببندد از مفسد بدتر است و هیچ جایگاهی نزد ما نخواهد داشت.
رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: تسامح در مبارزه با فساد همدستی با فاسدان است. اجرای عدالت باید قاطع و در عین حال دقیق و ظریف باشد که دادگاه انقلاب این را ثابت کرده است. در امر مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قایل نیستیم و هیچ نهاد و دستگاهی مستثنی نیست.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم باید سراغ دانه درشت‌ها، ریشه‌ها و ام‌الفسادها رفت و باید با جزئیات هم برخورد کرد اما اول باید سراغ آنها رفت. اگر با فساد مبارزه نشود همه کارها لنگ خواهد ماند و برای اینکه در همه عرصه‌ها حرکت رو به جلو داشته باشیم باید با فساد مبارزه جدی صورت بگیرد. در این راستا با قاطعیت و جدیت کار خود را برای مبارزه با فساد انجام خواهیم داد.

غضنفرآبادی بیان کرد: مبارزه با فساد را جهاد واقعی و کاری بسیار دشوار می‌دانیم. بنابراین کسی که برای کارهای خلاف مالی وسوسه می‌شود باید بداند دردسر این کار زیاد است.

به گفته وی، مبارزه با فساد نباید سیاسی باشد و برداشت سیاسی هم نباید از آن شود. در درجه اول مبارزه با فساد کار دولت است و باید در دولت جدی گرفته شود. مفسد اقتصادی همیشه در دولت جای پا پیدا می‌کند.

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران با بیان اینکه مفاسد اقتصادی جریان آلوده‌ای است که اگر جلوی آن گرفته نشود کل فضا را آلوده خواهد کرد، گفت: طبق گفته رهبری مبارزه با فساد ابتدا کار دولت و باید ابتدا پیشگیری انجام شود چون در جریان جلوگیری از فساد در دولت خود مسئولان دولت وظیف دارند.
غضنفرآبادی اضافه کرد: در نظام اسلامی فریب برای جلب آرای مردم جرم است. باید بدانیم که فساد ابزار دشمن است و ابزارهای دشمن در کشور ما عبارت است ازفساد، تبعیض و فاصله طبقاتی که باید با آن مقابله کنیم.
وی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبری، افساد مالی مثل بیماری‌های خوره، ایدز و سرطان است و اگر این بیماری‌ها درمان نشود کشنده است.
رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران در ادامه با بیان اینکه مبارزه با فساد بر عهده دستگاه‌های دولتی است، گفت: اگر با فساد مبارزه نشود کارها هدر می‌رود. اهمیت مبارزه با فساد در دولت مهمتر از قوه قضاییه است و ابتدا باید پیشگیری‌ها انجام شود.
وی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبری، فساد سیستمی را در دستگاه دولتی رد می‌کنیم، گفت: دانه درشت‌هایی که محاکمه می‌شوند دلیل بر این است که بخش اعظم دستگاه‌های دولتی سالم هستد.
غضنفر آبادی به شعبات ویژه دادگاه مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: این شعبات مربوط به دو سال است که امیدواریم تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان به جایی برسد که این ۴ شعبه تعطیل شوند.
وی افزود: درباره مواد مخدر هم رهبری توصیه‌هایی داشتند. طبق گفته‌های ایشان دشمن با ترویج فحشا به دنبال نابودی جوانان ما است.
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران درباره آخرین پرونده‌های مربوط به ماده ۴۵ که منجر به کاهش تعداد اعدامی‌ها شد، گفت: ماده ۴۵ اصلاحی فرصتی بود که قریب به پنج هزار پرونده اعدامی یا حبس ابد به محکومیت‌های کمتر از این موارد تبدیل شوند. پرونده‌ها رو به اتمام است و فکر نمی‌کنم پرونده‌ای باقی مانده باشد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت ارجاع پرونده عراقچی از دادگاه به دادسرا گفت: هر زمانی که دادگاه نقصی در این پرونده ببیند برای تکمیل اطلاعات ان را به دادسرا ارجاع می‌دهد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار