با حضور « فولادوند » مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد؛

آیین اختتامیه مرحله استانی المپیاد استانی « آماده دادرس»

اراک(پانا)- هفتمین دوره از المپیاد استانی « آماده دادرس » ویژه ۱۵۰ دانش آموز آماده در روزهای سخت؛ با شعار «تقارن رقابت های سخت با رفاقت های ماندگار در المپیاد آماده دادرس» طی دو روز، با رقابت امدادی 340 دانش آموز عضو کانون دانش آموزی شعب جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۳۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین اختتامیه مرحله استانی المپیاد استانی « آماده دادرس»

مرحله استانی هفتمین دوره از المپیاد آماده دادرس ویژه ۱۵۰ دانش آموز آماده در روزهای سخت؛ با حضور 10 تیم در بخش پسران و 12 تیم در بخش دختران، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون تربیت بدنی و سلامت و مسئولین جمعیت هلال احمر، به میزبانی جمعیت هلال احمر استان در محل دانشکده ماشین سازی اراک برگزار شد.

« شهریار فولادوند » مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی؛ در سخنان خود در آیین اختتامیه این طرح، بیان داشت: هدف ما خدمت به دانش آموزان می باشد و به عنوان ولی دوم آنها در مدارس، بسیار خرسندیم که دانش آموزان مباحث امدادی را دنبال می کنند و یک مهارت مهم را فرا می گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: افرادی که در رشته حقوق به مانند من تحصیل کرده اند حتی اگر وکالت هم نکنند و مشاوره هم ندهند، اطلاعاتشان حداقل در رفتار و کردار شخصی خودشان تاثیر گذارخواهد بود و در مقابل؛ دانش آموزانی هم که در طرح دادرس شرکت می کنند و مهارت امدادی را یاد می گیرند حتی اگر نتوانند به دیگران کمک کنند حتما می توانند برای خودشان بسیار مفید و کارآمد باشند.

« فولادوند » ادامه داد: از همکاران در مجموعه هلال احمر که متقبل این زحمات شده و این روابط بین دستگاهی را تنظیم می کنند تا حاصل آن، دانش آموزی پر از مهارت شود و در یک گذرگاهی که فکرش را نمی کردند مفید و موثر عمل کنند تشکر می کنم.

در ادامه این مراسم « اشتری » معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار داشت: یادگیری دوره های آموزش امداد و کمک های اولیه هر چه از سنین پایین تر انجام شود تاثیرگذارتر و در ذهن آنها بهتر نهادینه می شود و این وظیفه هلال احمر و دیگر ارگان ها است که این آموزه های غیر درسی را به دانش آموزان در دوره تحصیلی متوسطه اول ارائه نمایند.

وی تصریح کرد: این آموزش به مدت ۷ سال است که در پایه هشتم ارائه می شود و دانش آموزان علاقه مند، ضمن ورود به کانون های دانش آموزی هلال احمر و عضویت در این کانون ها می توانند در دوره های امدادی شرکت نمایند و به عنوان دادرس هلال احمر، در مدرسه ای که در حال تحصیل هستند به دانش آموزان دیگر در مواقع بحران امداد رسانی نمایند .

تقارن رقابت های سخت با رفاقت های ماندگار در المپیاد آماده دادرس

دانش آموزان در این مسابقات در ۸ آیتم اصلی و 2 آیتم جانبی همچون اسکان اضطراری، اطفاء حریق، حمل گروهی و انفرادی، آتل و بانداژ، cpr و bls ، پناه گیری و آیتم جانبی که ابتکار سرداوران مسابقات بود با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پس از بررسی نتایج و جمع بندی نتایج در روز اول و در بخش پسران: شعب ساوه، اراک و دلیجان به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیم شهرستان خنداب نیز موفق به کسب جام بشردوستی شد.

در ادامه برگزاری این مسابقات در روز دوم نیز در بخش دختران؛ خنداب موفق به کسب مقام اول شد. شعب ساوه و شازند مقام های بعدی را کسب کردند. شهرستان زرندیه هم جام بشردوستی را به خود اختصاص داد.

گفتنی است؛ این طرح، یک طرح مشترک بین هلال احمر و آموزش و پرورش است که با تفاهم نامه وزارتی ابلاغ شده و هر سال اجرا می گردد و تاکنون همکاری بسیار خوبی در شهرستان ها وجود داشته است. با توجه به اینکه در کشور ما احتمال بروز حوادث ناگوار طبیعی و غیر طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش سوزی وجود دارد، ضروری است خانواده ها در راستای تحقق شعار هلال احمر که « هر خانواده ایرانی یک امدادگر است » گام برداشته و علاوه بر خود، فرزندانشان را نیز برای یادگیری آموزش های امدادی تشویق کنند.

یاد آور می گردد: این مسابقات در مرحله شهرستان با حضور ۱۳۴ تیم برگزار شد و از هر شهرستان یک تیم منتخب به مرحله استانی راه یافت که تیم های منتخب در مرحله استانی در تیر ماه سال جاری به مسابقات مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار