مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی نیاز به 4500 کلاس درس جدید دارد

ارومیه (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: استان آذربایجان غربی برای رسیدن به میانگین کشور سرانه فضای آموزشی نیاز به ۴۵۵۰ کلاس جدید دارد.

کد مطلب: ۹۲۲۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان غربی نیاز به 4500 کلاس درس جدید دارد

ابراهیم محمدی امروز در بیست و یکمین جشنواره استانی خیرین مدرسه‌‌ساز که در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی، ۲۴هزار و ۹۸۶کلاس دایر داریم؛ درحالی که ۱۷هزار و ۵۰۰کلاس درس فیزیکی وجود دارد و این کمبود با کلاسهای دونوبته جبران می شود.

وی با اشاره به سرانه فضای آموزشی استان گفت: سرانه فضای آموزشی در استان 4.05 مترمربع به ازای هر نفر دانش آموز می‌باشد؛ که این مقدار برای میانگین کشوری حدود ۵.۱۸متر مربع به ازای هر نفر دانش آموز می‌باشد.

محمدی اذعان کرد: سرانه فضای آموزشی برخی از شهرستانهای استان بسیار پایین است به عنوان مثال، سرانه فضای آموزشی شهرستان پیرانشهر به ازای هر دانش آموز ۱.۷۴متر مربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: استان آذربایجان غربی برای رسیدن به میانگین کشور سرانه فضای آموزشی نیاز به ۴۵۵۰کلاس جدید دارد.

محمدی افزود:۳۰۶۵ مدرسه روستایی در سطح استان وجود دارد که نشان از پراکندگی و وسعت کار نظام تعلیم و تربیت است.

وی گفت: استان آذربایجان غربی رنگین کمان عاطفه هاست و خیرین مدرسه ساز همواره فعالیت چشمگیری در این استان داشته اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: توزیع عادلانه اعتبارات کشوری متناسب با نیاز استانها برای تحقق عدالت آموزشی ضروریست.

وی بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون بالغ بر ۳۶۰۰پروژه آموزشی و ورزشی تحویل آموزش و پرورش استان شده است اما همچنان نیازمند توجه ویژه مسئولان عالی کشور و خیرین مدرسه ساز هستیم.

گفتنی است در این مراسم از خیرین مدرسه ساز تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار