قدمی: سال گذشته ۸۳ هزار دانش‌آموز دیرآموز شناسایی شدند

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، صبح امروز با حضور مجید قدمی، معاون‌وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، محسن غفوریان، معاون توانبخشی سازمان، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، شهناز کریمی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و دیگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش در محل پایگاه سنجش شهدای منطقه ۵ برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۲۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
قدمی: سال گذشته ۸۳ هزار دانش‌آموز دیرآموز شناسایی شدند

شهناز کریمی در ابتدای این مراسم گفت: «سال گذشته حدود ۱۰۳ هزار نوآموز تهرانی سنجش شدند و ان‌شاءالله برای امسال حدود ۱۰۴ هزار نوآموز در ۴۸ پایگاه اولیه و ۲ پایگاه تخصصی سنجش خواهند شد.»

او درباره هدف سنجش گفت: «اگر این موضوع نباشد تمام دانش‌آموزان در کنار هم قرار می‌گیرند و مشکلات جسمی، بینایی و شنوایی آنان مشخص نمی‌شود لذا هدف این طرح عدالت‌ آموزشی و قرار گرفتن دانش‌آموزان در جایگاه خودشان است.»

رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران افزود: «طرح سنجش دانش‌آموزان بدو ورود تا پایان شهریور ادامه دارد. همچنین از هفته آینده جهش تحصیلی انجام می‌شود و سنجش نواموزان پیش‌دبستان را آغاز می‌کنیم که با هدف مداخله بهنگام صورت می‌گیرد.»

مجید قدمی، معاون‌ وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم گفت: «امسال باید یک میلیون و ۴۱۰ دانش‌آموز بدو ورود در طول ۳ ماه آینده ارزیابی شوند. این تعداد باید با حضور ۲۰ هزار نیروی‌انسانی در ۲ هزار و ۲۰۰ پایگاه سنجش شوند.»

او از خانواده‌ها خواست که در پایگاه‌های سنجش به‌موقع حضور پیدا کنند. او ادامه داد: «سال گذشته ۱۰ درصد خانواده‌ها برای سنجش فرزندانشان اقدام نکردند این در صورتی بود که پایگاه‌ها فعال بودند.»

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور طرح سنجش را یک طرح پیشرفته خواند و گفت: «سال گذشته ۸۳ هزار دانش‌آموز دیرآموز شناسایی شدند که این دانش‌آموزان ۱۵ نمره پایین‌تر از سایر دانش‌آموزان هستند.»

قدمی در پایان تاکید کرد که باید نحوه گفتن مشکلات دانش‌آموزان در حین شناسایی آنان در طرح سنجش به والدین از سوی مسوولان پایگاه‌ها مناسب باشد.

یکی از نیازهای ویژه دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان شناسایی و ارزیابی ویژگی‌های آنان است

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم گفت: «این طرح یکی از طرح‌های ملی کشور است که برگزاری آن در راستای عدالت‌آموزشی و شناسایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه همچنین ساماندهی آنان است.»

او ادامه داد: «آموزش به تنهایی کافی نیست. آموزش باید با مهیا شدن بسترش تداوم‌ پیدا کند یکی از نیازهای ویژه دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان شناسایی و ارزیابی ویژگی‌های آنان است.»

فولادوند افزود: «آموزش بدون در نظر گرفتن بستر مناسب مفید نیست این طرح یکی از طرح‌های مفید در کشور است که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را شناسایی کنیم و در راستای فرهنگ‌سازی توانمندی‌های آنان گام برداریم.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر تشویق، ترغیب و حضور به‌موقع والدین در این پایگاه‌ها تاکید کرد و گفت: «این کار نیاز به بسترسازی دارد و باید خانواده‌ها را برای ارائه این خدمات توجیه کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار