درّی: مدرسه محوری یعنی تفویض قدرت تصمیم گیری ارکان مدرسه

تهران (پانا) - نشست مدیران دوره اول متوسطه منطقه 8؛ باحضور پانته آ دری معاون آموزش متوسطه اداره کل شهر تهران، حول محور سند تحول بنیادین برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۲۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
درّی: مدرسه محوری یعنی تفویض قدرت تصمیم گیری ارکان مدرسه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، روز شنبه جلسه مدیران متوسطه اول آموزش و پرورش منطقه 8 با حضور پانته آ دری معاون آموزش متوسطه اداره کل شهر تهران، مینو زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه، مناهی معاون متوسطه منطقه، امیری نژاد مسئول عملکرد ارزیابی منطقه و مدیران متوسطه دوره اولپیرامون نگاهی بر سند تحول بنیادین با رویکرد مدرسه محوری به بررسی تبیین برنامه تعالی، ایران مهارت و برنامه ویژه در دبیرستان دخترانه بدری برهانی منطقه برگزارگردید.
در ابتدای جلسه مینو زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه، ضمن خوشامدگویی به حضار بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با مباحث مطروح شده در این جلسات، سند تحول بنیادین را عملیاتی کنیم و هر سال با تغییرات به وجود آمده بهتر از گذشته باشیم تا به نقطه مطلوب و موفقیت برسیم و برای رسیدن به موفقیت سه مرحله طی کنیم به مرحله اول خواستن ،مرحله دوم در ذهن مرور کردن و پروراندن و مرحله سوم تلاش و عمل کردن.
در ادامه این نشست؛ پانته آ دری ضمن تشکر از مدیران با اشاره به نظام راهبردی مدرسه محور گفت: مدرسه محوری یعنی تفویض قدرت تصمیم گیری ارکان مدرسه است که این امر با چند گام محقق می شود.
در ادامه دری گام های ارزیابی و کیفیت مدرسه، برنامه ویژه مدرسه، انتخاب و انتصاب مدیران، سنجش و توسعه شایستگی حرفه ای مدیران و آموزش توانمند سازی نیروی انسانی پیشران و در آخر باز مهندسی ساختار تصمیم گیری در مدارس برشمرد و در مورد هر موضوع مطالب مبسوطی بیان داشت .

همچنین مناهی معاون متوسطه در خصوص مدرسه محوری اذعان داشت: تحلیل وضع موجود از مهم ترین کارکردهای مدرسه محوری است و البته کلیدی ترین بخش در تدوین برنامه تعالی مدیریت است؛ برنامه عملیاتی ای که باید از کاغذ خارج شود و نفس مدرسه را در دست بگیرد. شاید زیباترین بخش مدرسه محوری و مدل تعالی مدیریت استفاده از پتانسیل های موجود از مشارکت عامه مردم تا نخبه های اجتماعی در مدارس است؛ تلاشی که سال ها برای پیوند جامعه به آموزش وپرورش به روش های مختلف صورت گرفته است .

در پایان مراسم امیری نژاد کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات منطقه ضمن تشکر از تلاشها و زحمات کلیه مدیران در سال جاری ، پس از ارائه گزارشی از روند فعالیتهای ستاد ثبت نام در خصوص مشکلات محدوده بندی مدارس و برنامه ریزی مدیران در جهت کاهش نگرانی مردم در امر ثبت نام فرزندانشان و مرتفع نمودن مشکلات پیش رو و همچنین انجام بازرسی از روند ثبت نام در مدارس هم از سوی اداره کل متبوع و هم منطقه بیان داشت : در زمان ثبت نام نباید پولی جهت کمک به مدرسه اخذ شود و این کمک ها باید با اختیار و رضایت مندی اولیا و ارائه قبض و رسید صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار