آیت الله اختری در همایش طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان:

انتقال آب دریای خزر به سمنان مطالبه مردمی است/ بهره برداری از آب دریا حق شرعی و قانونی/ کمبود "آب" بحرانی بین المللی است

سمنان (پانا) - دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه انتقال آب خزر به سمنان مطالبه مردمی است، گفت: برخی می‌گویند انتقال آب محیط زیست را تخریب می‌کند که این حرف غلطی است بلکه موجب رشد و گسترش محیط زیست است چرا که موجب حیات در نقاط مختلف می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
انتقال آب دریای خزر به سمنان مطالبه مردمی است/ بهره برداری از آب دریا حق شرعی و قانونی/ کمبود "آب" بحرانی بین المللی است

آیت‌الله محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان با بیان اینکه در حال حاضر از مرحله "ضرورت" گذشتیم و همگان به ضرورت انتقال آب به استان واقفند، گفت: امیدوارم هرچه زودتر عملیات اجرایی انتقال آب خزر به ‌استان سمنان آغاز شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه آب یک بحران بین المللی است، اظهار کرد: آب که در تمام دنیا یک مسئله اساسی است در پی آن هستند که چگونه از این بحران که شدیدتر هم خواهد شد، عبور کنند.

اختری در ادامه افزود: کارشناسان عنوان می‌کنند که این قرن، قرن جنگ آب است و معتقدند ملت‌ها برای آب وارد جنگ خواهند شد، ما نیز باید تلاش کنیم تا زمینه رفع بحران را به وجود بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در نظام آفرینش همه موجودات و انسان را موجود برتر قرار داده و راهکارهایی برای نیازهایش دیده است، بیان کرد: در قرآن موضوع خلقت و آفرینش آیات زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها به دریا اشاره کرده و برای آن اهدافی در نظر گرفته است. خداوند همه موجودات و اجزای آفرینش را در اختیار انسان قرار داده و انسان را بر آن مسلط کرده است.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، بهره برداری از آب دریا حق شرعی و قانونی است در عین این که باید به ابعاد مختلف آن توجه داشت.

اختری به عنوان یک طلبه سمنانی، پروژه انتقال آب دریای خزر را یک پروژه مهم ملی دانست، چرا که برای کل جامعه و مردم است.

وی تصریح کرد: در دوره رییس جمهور گذشته نیز موضوع آب را بعنوان نیاز اصلی استان مطرح کردم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه زیان و ضرر و خسارت در همه امور وجود دارد، کار دلسوزانه این نیست که مسئولی به دلیل اینکه ممکن است ضرری وارد شود، آن را متوقف و مشکل ایجاد کند، گفت: اینکه می‌گویند انتقال آب محیط زیست را تخریب می‌کند حرف غلطی است، بلکه موجب رشد و گسترش محیط زیست است چرا که موجب حیات در نقاط مختلف می‌شود.

اختری با اشاره به اینکه اگر مشکلی احساس می‌شود باید با استفاده از دانش و تخصص آن را حل کرد، افزود: وظیفه دولت و حاکمیت در نظام اسلامی تامین نیازمندی‌های مردم و بازسازی و زنده کردن کشور است.

وی با بیان اینکه انتقال آب به کار بیشتری نیاز دارد و این نشست‌ها در سطوح مختلف دنبال شود، اظهار کرد: رسانه‌ها بخصوص صداوسیما و نخبگان نیز این طرح را برای مردم تبیین کنند تا مردم نیز احساس کنند که لازم است خودشان در این طرح شرکت و مطالبه گری داشته باشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه یک حرکت بین دو استان مازندران و سمنان لازم است صورت بگیرد، گفت: هم‌استانی‌های، ما در استان‌های شمالی زندگی و متقابلا آن‌ها هم در استان ما زندگی می‌کنند و لازم است پیوند این دو استان بیش از پیش تقویت شود و مسائل لازم بازگو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار