کواکبیان در همایش ضرورت انتقال آب خزر به استان سمنان:

منافع ملی در انتقال آب خزر تقویت می‌شود/ اگر کرمانی‌ها و اصفهانی‌ها بودند، تاکنون آب را انتقال داده بودند

سمنان (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع انتقال آب خزر یک بحث منطقه ای نیست و منافع ملی در انتقال آب خزر تقویت می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۲۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
منافع ملی در انتقال آب خزر تقویت می‌شود/ اگر کرمانی‌ها و اصفهانی‌ها بودند، تاکنون آب را انتقال داده بودند

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش ضرورت انتقال آب خزر به استان سمنان در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان مخالفتها با انتقال آب خزر را طبیعی دانست و افزود: بحث و مخالفت بر سر انتقال آب خزر به سمنان طبیعی است. این موضوع قبل از تصویب مجلس در سازمان برنامه و بودجه ردیف گرفته بود و برخی نمایندگان سعی در حذف آن ردیف داشتند که در حالت خوشبینانه می گویم که عوام‌اند.

کواکبیان با بیان اینکه رژیم حقوقی دریای خزر باید تصویب شود اظهار کرد: براساس معاهدات بین‌المللی با وجود ۵ کشور حاشیه خزر حداقل ۲۰درصد سهم خواهیم داشت. این ۵ کشور توافق کردند که پای هیچ کشور دیگری نباید به این توافق باز شود.

وی با اشاره به تاریخچه موضوع انتقال آب به فلات مرکزی ایران گفت: مرحوم هاشمی می گفت خزر باید به خلیج فارس متصل شود و از لحاظ سوق الجیشی نیز اتصال خزر به کویر مهم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع انتقال آب خزر یک بحث منطقه ای نیست و منافع ملی در انتقال آب خزر تقویت می‌شود.

کواکبیان این پروژه را یکی از ملزومات انتقال پایتخت سیاسی عنوان کرد و گفت: استان سمنان یکی از گزینه‌های قطعی انتقال پایتخت است و انتقال پایتخت نیاز به آب دارد از طرفی استان سمنان به عنوان استان معین پایتخت باید تامین آب شود.

وی همچنین اضافه کرد: ۸۰ هزار مازندرانی در استان وجود دارد و حداقل باید آب این عزیزان تامین شود.

عضو بنیاد توسعه و آبادانی سمنان با انتقاد از مخالفت های نمایندگان استان های شمالی گفت: برخی نمایندگان به جای کار ایجابی کار سلبی می‌کنند، نمایندگان استان‌های شمالی اگر نگران مردمشان هستند، انتقال آب خزر از غرب به شرق را پیگیری کنند

کواکبیان با تاکید بر لزوم پیگیری های بیشتر و تسریع در امور اجرایی گفت: متاسفانه مطالبه‌گری ما ضعیف است، اگر کرمانی‌ها و اصفهانی‌ها بودند آب راهم تا الان انتقال داده بودند.

وی خطاب به رئیس جمهور خواستار توجه بیشتر روحانی به زادگاه خود شد و افزود: آقای رئیس جمهور! ۳ سال فرصت نداری. اگر این پروژه زمان شما اتفاق نیفتد پس چه زمانی باید انجام شود؟ در زمان هاشمی برای کرمان و در زمان خاتمی برای یزد چه اتفاقی افتاد؟ اگر اراده رئیس جمهور تقویت شود اراده سایر دستگاه‌ها نیز تقویت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار