مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

اجرای بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال پروژه‌های بازآفرینی در استان فارس

شیراز (پانا)-مدیرکل راه و شهرسازی فارس، از اجرای بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال پروژه‌های متعدد مشارکتی در حوزه بازآفرینی در استان فارس در راستای توجه و رویکرد دولت تدبیر و امید در بازآفرینی پایدار شهری خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای  بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال پروژه‌های بازآفرینی در استان فارس

فیروز تکاور، افزود: از اهداف دولت تدبیر و امید در بازآفرینی پایدار شهری، بهبود کیفیت فضای شهری، ارتقاء کیفیت سکونت با رویکرد محله محور است که این اهداف در سه مورد بافت تاریخی، بافت فرسوده میانی و سکونتگاههای غیررسمی و حاشیه ای معرفی می شوند.

او خاطرنشان ساخت: بر اساس سیاست گذاری جدید دولت در راستای بازآفرینی پایدار پهنه های فرسوده میانی و با هدف ارتقاء کیفی سکونت ساکنین این محلات به احداث مسکن در این بافتها در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا املاک دولت در بافت ناکارآمد شهری مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه های متعدد مشارکتی در این بخش لظهار داشت: بالغ بر 2هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی متعدد که در حوزه بازآفرینی در استان فارس در دست اجرا می باشد بخشی از این پروژه ها درسال 97 به بهره برداری رسید و پروژه های باقیمانده نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اذعان داشت: دولت با اختصاص تسهیلات در این بخش رویکرد ایجاد تحرک توسعه در بافت فرسوده را دنبال می کند.

مهندس تکاور در خصوص اختصاص تسهیلات بانکی در این حوزه گفت: دولت با اختصاص تسهیلات 50 میلیون تومانی در شهر شیراز و وام 40 میلیون تومانی در دیگر شهرهای استان با سود مشارکت 9 درصدی سعی در ارتقاء کیفی بافتهای فرسوده میانی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار