مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 18 هزار دانش آموز ابتدایی در جشنواره جابربن حیان

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 18 هزار و 416 دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی استان با 4 هزار و 454 اثر در نهمین جشنواره جابربن حیان شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۲۱۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: مشارکت 18 هزار دانش آموز ابتدایی در جشنواره جابربن حیان

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز با اشاره به راهیابی چهار طرح برتر مدارس ابتدایی عادی و یک طرح از مدارس عشایری استان به مرحله کشوری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان با گذر از حافظه پروری و رقابتهای فردی نماد خلاقیت، همکاری، همیاری و بنیان اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است.

او، با بیان این که جشنواره جابرین حیان در سال تحصیلی جاری در چهار محور جمع آوری و طبقه بندی، پژوهش علمی، آزمایش، طراحی و ساخت برگزار شد،اضافه کرد: از میان اثار رسیده 1377پروژه جمع آوری و طبقه بندی، 1677پژوهش علمی، 353 آزمایش و 1047 طراحی و ساخت است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که دانش آموزان در جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان خلاقیت و زیستن کودکانه را تجربه می کنند، تصریح کرد: امیدورام با تداوم این جشنواره، بتوانیم فرصت کودکانه زیستن در فضای مدرسه را فراهم نماییم.

واقعی، از برگزاری مرحله کشوری نهمین دوره جشنواره جابربن حیان در مرداد ماه سال جاری و به میزبانی استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: جشنواره جابربن حیان به منظور توسعه و تشویق روحیه پژوهشگری در دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار می شود.

او، از جشنواره جابربن حیان به عنوان نماد خلاقیت و بنیان اقتصاد مقاومتی دانش بنیان یاد کرد و ادامه داد: این جشنواره فرصت مناسبی است تا به کارهای اصیل فرزندانمان اهمیت داده و آنان را به انجام طرح های علمی و پژوهشی ترغیب نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار