جزیره خارگ نماد مقاومت، خودباوری و ایثار در کشور است

بوشهر(پانا)_استاندار بوشهر گفت: جزیره خارگ نماد مقاومت، خودباوری و ایثار در کشور است.

کد مطلب: ۹۲۱۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
جزیره خارگ نماد مقاومت، خودباوری و ایثار در کشور است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست با مسئولان در جزیره خارگ اظهار داشت: سیاست دولت و استان این است که با توجه به اهمیت و موقعیت جزیره خارگ این جزیره به عنوان بخش ویژه استان مطرح باشد.

وی افزود: بر همین اساس بخش خارگ باید سهم خود را از اعتبارات شهرستان بوشهر بگیرد و برای توانمندی این جزیره حمایت های لازم انجام می شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: مردم شایسته خدمت رسانی هستند و با وجود همه محدودیت های اعتباری تلاش می شود در مسیر خدمت به مردم گام برداشته شود.

گراوند تاکید کرد: سیاست مدیریت ارشد استان بوشهر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات است و تاکنون این امر در مناطق مختلف رعایت شده است.

وی یادآور شد: لازمه همه امور تقویت اتحاد و انسجام در بین مردم و مسئولان است چون چشمان نامحرمی هستند که علاقه دارند ما با دست خودمان تنش و مشکل برای خود ایجاد کنیم.

گراوند گفت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد نفت کشور از جزیره خارگ صادر می شود به همین دلیل این پایانه نفتی متعلق به ایران است و امروز به دلیل اهمیت آن مورد هدف دشمن قرار دارد.

وی تاکید کرد: با وجود همه محدودیت ها در منابع اعتباری اما کارهای بزرگی در دولت تدبیر و امید انجام گرفته است.

استاندار بوشهر یادآور شد: با انسجام مسئولان استان از محل سفر اسفند ماه رئیس جمهوری به استان بوشهر ۲۰ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان به تصویب رسید که بخشی از این اعتبارات به استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: امسال تاکنون هزار میلیارد تومان از سهم اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان ابلاغ شده که این میزان اعتبارات از اعتبارات عمرانی استانی ما بیشتر بوده است.

وی تاکید کرد: در بحث تردد، تکمیل روند احداث مدرسه و فاضلاب در خارگ کمک های لازم انجام می شود.

گراوند در باره اشتغال گفت: اشتغال در خارگ و عسلویه باید متعلق به استان بوشهر باشد و هیچ منطقی نمی پذیرد وقتی بچه های خارگ بیکار باشند ما از جای دیگر نیرو تامین کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه استان بوشهر خدمت به مردم خارگ و عسلویه است تاکید کرد: اولویت استان در بحث اشتغال با بچه های این جزیره است و تلاش می کنیم این اصل در منطقه رعایت شود.

استاندار بوشهر گفت: اگر حساسیت بخشداری و فرمانداری نبود مساله اشتغال جوانان جزیره خارگ برطرف نمی شد.

وی بیان کرد: هیچ فردی حق ندارد خارج از جزیره خارگ نیرو بگیرد و با توجه به شرایط ویژه این منطقه باید تلاش شود از نیروهای کار موجود در این منطقه استفاده شود.

استانداربوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت نفت امروز در خط مقدم درگیری اقتصادی نظام جمهوری اسلامی با سردمداران کفر است و همه مکلف هستیم از این وزارتخانه دفاع و پشتیبانی کنیم.

وی ادامه داد: امروز جنگ اقتصادی بحث جدی است و همه خود را مکلف می دانیم با اتحاد، انسجام و هم افزایی در مسیر توسعه و بالندگی گام برداریم.

استاندار بوشهر گفت: جزیره خارگ نماد مقاومت، خودباوری و ایثار در کشور است که با همت مردم وخودباوری فعالان صنعت نفت در جهت عزت و اقتداراین کشور زحمت کشیدند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه هر روز جزیره خارگ بمباران می شد اما با همت مردم و فعالان صنعت نفت این جزیره سرپا ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار