900جانور نادر و کمیاب درمجموعه حیات وحش ملارد

ملارد(پانا) - مجموعه حیات وحش ایران در صفادشت ملارد با بیش از ۹۰۰ جانور نادر و کمیاب در بخش صفادشت در حال فعالیت است.

کد مطلب: ۹۲۱۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
900جانور نادر و کمیاب درمجموعه حیات وحش  ملارد

محمد علی کریمی شهردار صفادشت گفت: این مجموعه در زمینی به وسعت پنج هکتار و بیش از نهصد موجود زنده در ۱۵۰ گونه جانوری را در معرض دید علاقمندان به حیات وحش قرار داده است.

او افزود: این موجودات زنده در گروههای گوشتخوار، علفخوار، خزندگان، چرندگان، پرندگان و آبزیان دسته بندی شده اند و از مهمترین گونه‌های نادرو کمیاب که در این مجموعه نگهداری می شود می توان به زرافه، پلنگ سیاه در حال انقراض جگوار، شیر آفریقایی، ببر بنگال، مار آناکوندا، مار پیتون، اسب فلابلا و کوسه ماهی اشاره کرد.

شهردار صفا دشت با اشاره به اینکه برای افتتاح این مرکز بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده، اظهار داشت: در این مرکز که با نظارت مستقیم کارشناسان محیط زیست افتتاح شده، نحوه نگهداری موجودات زنده بگونه ای است که می توانند براحتی تولید مثل کنند وتولید جوجه طاووس و جوجه شاه بوف به تازگی در این مجموعه انجام شده است.

کریمی گفت: سوار کاری کودکان و بزرگسالان، ماهیگیری از دریاچه مجموعه حیات وحش از دیگر برنامه های این مرکز است و علاوه بر این شهروندان علاقمند به محیط زیست و جانواران می توانند با حضور در مجموعه اکواریم این مرکز که انواع مارهای سمی و غیر سمی و خزندگان در آن نگهداری می شود با این نوع حیوانات از نزدیک ارتباط برقرار کنند .

/خبرنگار :سیده زهرا صمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار