فتحی خبر داد: پرداخت هزار و 220 میلیارد ریال خسارت از سوی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

شعار سال جهاد کشاورزی "رونق تولید و امنیت غذایی" است

تبریز (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امسال هزار و 200 میلیارد تومان میزان خسارت از طرف جهاد کشاورزی ضرر و زیان پرداخت خواهد شد که ۳۰ میلیارد تومان آن برای جبران خسارت سیل و لایروبی قنات ها خرج خواهد شد.

کد مطلب: ۹۲۱۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
فتحی خبر داد: پرداخت هزار و 220 میلیارد ریال خسارت از سوی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

اکبر فتحی در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: 21 تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی یاد آور فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۸ است که در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستاها و ایجاد زیر ساختهای عمرانی و توسعه کالبدی روستا ها این نهاد مردمی شکل گرفت و در زمان جنگ هم پشتیبانی جنگ و در مهندسی رزمی نقش ایفا کرد و لقب سنگر سازان بی سنگر از رهبر معظم انقلاب گرفت.

وی در ادامه با بیان این که جهاد کشاورزی برای امنیت غذایی جمعیت رو به رشد تلاش می کند، گفت: برای رسیدن به این هدف، محدودیت ها مخصوصا محدودیت آب در کشاورزی کار ما را دو چندان سخت کرده است ولی این هدف با به کار گیری دانش نوین و همکاری و در کنار کشاورزان بودن و افزایش عملکرد و توسعه عمودی محقق می شود.

رییس جهاد کشاورزی استان با اشاره به هجوم ملخ ها به استان گفت: عدم حرکت طغیانی ملخ ها حاصل تلاش و شناسایی کانون های طغیان ملخ ها و جلوگیری از پیشرفت آن ها از استان اردبیل به استان ما توسط کارشناس جهاد کشاورزی استان بود.

فتحی در بخشی از سخنان خود با بیان این که استان آذربایجان شرقی مقام دوم کشور در سال ۹۷ را در زمینه توسعه گلخانه ها دارد، گفت: یکی از رویکردهای جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها است به طوری که تا آخر سال 96 وسعت گلخانه های استان ،۵۶ هکتار بود و اکنون به ۱۶۵ هکتار رسیده است و هدف ما رسیدن به ۳۶۵ هکتار تا پایان سال است.

وی با بیان این که افزایش ضریب مکانیزاسیون تراکتور و کمپاین نیز یکی دیگر از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است، گفت: کشاورزی رکن استقلال هر کشور محسوب می شود و در این راستا در سال ۹۶، تولید محصول راهبردی گندم ۳۰۰ هزار تن بود که پیش بینی می کنیم تا پایان ۹۸ این میزان به ۷۰۰ هزار تن برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: جهاد کشاورزی سیاست های حمایتی و هدایتی را دنبال می کند که در این سیاست هدایتی با دانش نوین اقدام می کنیم که ساختار ترویجی دارد.

فتحی تصریح کرد: امسال هزار و 200 میلیارد تومان میزان خسارت از طرف جهاد کشاورزی ضرر و زیان پرداخت خواهد شد که ۳۰ میلیارد تومان آن برای جبران خسارت سیل و لایروبی قنات ها خرج خواهد شد.

وی ادامه داد: خسارات وارده در اثر سرما و سیل به بخش کشلورزی و باغ های استان، زیاد بود که 40 درصد باغات تحت پوشش بیمه بود و برای ۶۰ درصد مابقی نیز تسهیلات پرداخت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: توسعه زیر ساخت های کشاورزی و شبکه های آبیاری در خدا آفرین و سراب مد نظر ما است که در صورت عملی شدن برای ۵ هزار نفر شغل جدید ایجاد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار