مدیر جهادکشاورزی مراغه: برای صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، محدودیتی وجود ندارد

تبریز (پانا) - معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان این که برای صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، محدودیتی وجود ندارد، گفت: این مجوزها از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ صادر می شود.

کد مطلب: ۹۱۶۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر جهادکشاورزی مراغه: برای صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، محدودیتی وجود ندارد

اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: دستورالعمل اجرای این طرح از فروردین 97 به این مدیریت ابلاغ شده و این مدیریت با هدف عملیاتی کردن سیاست های وزارتخانه جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه احداث گلخانه های کوچک مقیاس، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در تمام فصول، مبادرت به اجرای آن کرده است.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای احداث این نوع گلخانه در سایر بخش های این شهرستان همچنان ادامه دارد، گفت: برای صدور مجوز پروانه تاسیس وبهره برداری ازگلخانه کوچک مقیاس باید مساحت گلخانه کمتر از300 مترمربع و درحوزه منطقه سکونت متقاضیان (محدوده طرح هادی شهروروستا) باشد وهمچنین متقاضی به آب و گاز نیزدسترسی داشته باشد.

کریمی اصل با بیان اینکه احداث گلخانه های کوچک مقیاس، ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستاهاست، زمینه خوبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است وهمچنین امکان افزایش تولید وکیفیت محصولات و درآمدزایی بیشتر را برای روستاییان فراهم می کند و می توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن ساخت گفت: احداث گلخانه های کوچک مقیاس با هدف حل مسائل اجتماعی، اشتغال‌زایی مستقیم، تمرکز زدایی جمعیت، تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و احیای کشاورزی خانوادگی انجام می گیرد.

وی با بیان این که برای صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس، محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: این مجوزها از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ صادر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار