نشست هم‌اندیشی تشکل‌های فرهنگیان؛

سیدجواد حسینی: مشارکت نظام مند یکی از راه‌های تحقق خواسته‌های تشکل‌های صنفی فرهنگیان است

دیوار مدیریت آموزش و پرورش باید مرتفع تر از دیگر دستگاه‌ها باشد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش مشارکت نظام مند را یکی از راه‌های تحقق خواسته‌های تشکل‌های صنفی فرهنگیان دانست.

کد مطلب: ۹۲۱۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد حسینی: مشارکت نظام مند یکی از راه‌های تحقق خواسته‌های تشکل‌های صنفی فرهنگیان است

سید جواد حسینی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های فرهنگیان گفت: من 9 میز گفت‌وگو در خراسان رضوی در موضوعات مختلف تشکیل دادم و اکنون این آمادگی وجود دارد که میز گفت‌وگو با مشارکت تمامی تشکل‌های فرهنگیان تشکیل شود.

او به سیر تحول دولت‌ها اشاره کرد و گفت: اولین دولت‌ها بر پایه سیاست بودند و در ادامه تحولات، دولت‌ها امنیتی و سپس اقتصادی شدند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در ادامه دولت‌ها خدمتگزار شدند که در این شرایط به دلیلی عریض و طویل شدن و ایجاد موانع در خدمت رسانی به این نتیجه رسیدند که باید دست به کوچک سازی بزنند.

حسینی عنوان کرد: توسعه نظام مند در همه عرصه‌ها به‌ویژه در آموزش و پرورش یک ضرورت است.

او یادآور شد: بنده در زمان مدیریت آموزش و پرورش خراسان رضوی، مدارس را با 90 هزار معلم اداره می‌کردم و برخی می‌گفتند چگونه امکان پذیر است که توضیح دادم با ایجاد تشکیلات مشورتی معلمان به این نحو که همه معلمان در کارگروه‌های مختلف عضو بودند و از نظرات مشورتی آن‌ها در جلسات شورای عالی استفاده می‌شد و از این اقدام سود بسیاری نصیب نظام آموزشی شد.

او اضافه کرد: برخی به مشارکت محدود اعتقاد دارند اما مشارکت واقعی بهترین نتیجه را دارد زیرا مشارکت مستمر نظام مند جزو جوهره قانونی است که در سند تحول بنیادین نظام آموزشی و بندهایی مختلف سند به آن اشاره شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ایجاد کاروان مشورتی معلمان در خراسان رضوی برگرفته از سند تحول بود که سود آن حاصل شد.

حسینی مشارکت نظام مند را یکی از راه‌های تحقق خواسته های تشکل‌های صنفی فرهنگیان دانست و افزود: وقتی بدنه یک میلیون نفری معلمان گفتمان غالب را ترویج کند آنجا است که ضریب نفوذ وزیر افزایش می‌یابد و آموزش و پرورش به استقلال خواهد رسید.

او با تاکید بر آموزش و پرورش باید با همه ذی نفع و غیر ذی نفعان ارتباط برقرار کند، گفت: معتقدم رابطه آموزش و پرورش باید تعاملی باشد زیرا سندی دارد که مورد اتفاق همه نظام است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: دیوار مدیریت آموزش و پرورش باید مرتفع تر از دیگر دستگاه‌ها باشد. با همت تشکل‌ها ضریب نفوذ و گفتمان غالب و استقلال در وزارت آموزش و پرورش را محقق می‌کنیم.

او افزود: یکی از خواسته‌های معلمان برای تحقق تحول، منابعی است که باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد اما باید بپذیریم دولت برای اجرای امور با موانعی روبرو است و در این میان باید خدماتی که دولت می‌دهد هم دیده شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: همه دستگاه‌ها با وجود تلاش دولت در تخصیص بودجه مشکل دارند اما آموزش و پرورش همواره تخصیص صددرصدی داشته است.

حسینی افزود: نظام جهانی می‌گوید اگر آموزش می‌خواهد تحول پیدا کند، باید سهم نظام آموزش از اعتبارات دولتی به 20 درصد برسد دولت روحانی سهم اعتبارات را از 9 به ۱۳ درصد رسیده اما در کنار آن باید توسعه مشارکت‌ها هم داشته باشیم.

او افزود: اگر بخواهیم آموزش و پرورش توسعه پیدا کند باید از درون این توسعه را شروع کنیم زیرا این وزارتخانه لشکر اقتصادی خفته است که می‌توان این نقطه بالقوه را بالفعل رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار