اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در بیش از 600 مدرسه در استان گیلان

رشت (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان به همراه حسینی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی و دادفر رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی از مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان استان گیلان بازید به عمل آوردند.

کد مطلب: ۹۲۱۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در بیش از 600 مدرسه در استان گیلان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در حاشیه این بازدیدها از آمادگی کامل مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان در سطح استان جهت ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و اجرای طرح ملی نماد خبر داد و گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد) بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و در راستای اجرای سند کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی کشور با هدف شناسایی، توانمندسازی و حمایت از دانش آموزان با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور و مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی اسلامی برای افزایش عوامل محافظت کننده و کاهش عوامل مخاطره آمیز دانش آموزان در مدرسه، محله و خانواده در حال اجرا می‌باشد.

فرآیند نظام مراقبت اجتماعی در دو محور آموزش های ارتقایی-پیشگیرانه و محور مراقبتی برای معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها اجرا می‌شود.

اخلاقی با اشاره به اجرای این طرح در 128 مدرسه در شهرستان های لنگرود، شفت و ناحیه یک رشت در سال تحصیلی 98-97 افزود: در سال تحصیلی 99-98 با توجه به اجرای سیاست های توسعه‌ای و همچنین تامین و تجهیز زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مناسب، تعداد مدارس مجری این طرح در مجموع با افزایش بیش از 5 برابر ظرفیت نسبت به سال گذشته به تعداد 669 مدرسه افزایش خواهد یافت. امسال شاهد اجرای طرح در شهرستان‌های آستارا، تالش، سیاهکل، رودبار، صومعه سرا، لاهیجان، شفت، لنگرود، ناحیه 1و ناحیه 2رشت خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار